Gå til innhold

Windows har "mistet" nettverkskortet mitt.

Anbefalte innlegg

Plutselig forsvant internetten her. Jeg restartet pc`n, men det hjalp ingenting. Men når jeg nå går inn på "Enhetsbehandling", får jeg ikke oppe nettverkskortet. Den finner ikke driveren i windows, og jeg har sef ikke cd med driver.

Hva gjør jeg nå?

Har heldigvis lånt en pc, men denne skal leveres i morra, så det haster litt med å fikse min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Fikk det til senere på dagen, men det har skjedd igjen. Denne gangen klarte jeg også å fikse det, men er fortsatt ting jeg ikke skjønner:

Første gang prøvde jeg det meste, både i Windows og fysisk i maskinen. Ingenting hjalp. Så etter ca 2465 restarter finner plutselig Windows kortet, og alt blir i skjønneste orden. Den siste gangen det klikket, prøvde jeg først mye i Windows uten hell. Men da jeg tok kortet opp fra PCI-sloten og rengjorde, funket det etterpå.

Det som skjer er at Windows identifiserer kortet som et VIA nettverkskort, men det er D-Link jeg har. Jeg prøver da manuelt å legge inn de nyeste driverene til kortet, og da skjønner den at det er et D-Link kort, men det står at kortet ikke vil starte. Dersom jeg avinnstallerer og lar Windows fikse det, står det VIA igjen. (og det fungerer fortsatt ikke) Hvorfor det? Ser at driveren som Windows bruker er laget av VIA, men VIA og D-Link er da to forskjellige selskaper?

Inlegg nr 500! :w00t:

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...