OlavHW Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei, kjøpte en 360 i dag og må virkelig si at jeg ble skuffet over støynivået. Nå lurer jeg på om det kan være noen måte å få lyden ned på et mer akseptabelt nivå. Har tenkt som så at jeg kanskje kunne bygge en kasse som jeg plasserte den inne i, plexiglass i front slik at fjernkontrollen fremdeles virker. I bakkant tenkte jeg at jeg kunne plassere to store stille vifter. En som blåste ut og en som blåste inn i kassa. Ville dette dempe lyden, eller blir det bare dobbelt opp (lyden av xboxen pluss mine to vifter)? Hvis jeg ikke har andre åpninger enn de to viftene og kler veggene med noe støydempende matter eller noe sånt så burde vel lyden bli redusert? Strøm til viftene kunne en kanskje ta fra en battereliminator. En trenger vel ikke så fryktelig mange watt for å drive to vifter så det burde vel kunne gå bra? Hvis jeg i hvertfall til å begynne med plasserer et termometer inne i kassa så burde en vel være nogenlunde sikker på at jeg ikke brenner XBoxen hvis jeg følger litt med. Ser ikke ut til at en får åpnet XBoxen uten å ødelegge den, derfor tror jeg ikke det er noe alternativ å forsøke å bytte viftene inne i XBoxen. Noen som har noen ide om hvordan en kan finne ut hvor store vifter en trenger? Må jeg bare prøve meg frem? På forhånd takk for alle råd, tanker og tips Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Problemet ligger jo i dvd'rommen, det er den som spinner opp og lager det utfattelig bråket! Sett kanskje xbox'en i et annet rom Lenke til kommentar
tommy888 Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Problemet ligger jo i dvd'rommen, det er den som spinner opp og lager det utfattelig bråket! Sett kanskje xbox'en i et annet rom 5356136[/snapback] da virker jo ikke de trådløse kontrolene. så det er nok ikke lurt. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2610&p=2 Der ser du hvordan du opner xboxen. Hvis det trengs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå