Gå til innhold

Kritikk ønskes på fisk

Anbefalte innlegg

hehe ja vi skal lage nytt design til siden vår, og lager derfor et par stk (vil ha flere design samtidig på siden så vi kan velge etter hvilket humør elns vi er i så derfor har vi/jeg lekt litt med ny type layout:P)

Uanskvett så tenkte jeg for morroskyld å prøve en helt ny type layout siden de standard layoutene med 3 kolonner e.l blir så kjedelig i lengden.

her er fisken.

for å forklare litt: den røde firkanten skal erstattes med enten bilde av vi som har lagd siden, tilfeldige bilder fra galleriet eller noe profil greier. har ikke helt bestemt oss hva som er "viktigst" så derfor er den markert med rødt.

den hvite firkanten skal byttes ut med "banner" og når du har musa over linkene skal bildet bytte etter hvilken link du holder musa over. (har ikke lagd disse enda så derfor er den hvit)

Jeg er egentlig sånn halveis fornøyd med designet, selvom jeg ikke klarer å beskrive hvor stygt det er :p (ser ut som det er lagd i paint:P)

Jeg står veldig fast i øyeblikket på hva mer jeg kan gjøre eller hvilke endringer jeg kan gjøre fra "header" og ned. Shoutboxen er ikke fin, og hoveddelen er ikke noe penere.

Så jeg lurte på om noen hadde noen forslag til hva jeg kan gjøre for å forbedre denne fisken?

konstruktiv kritikk er hjertelig velkommen!

Takk for alle svar!

ps. "shout" teksten ser veldig photoshoppa ut:P jeg vet det... skal prøve å fikse på det, men det er vanskelig uten at det bare ser ut som den er bare satt der! forslag ønskes der og :p

EDIT:

Fisk v1

Fisk v2

Fisk v3

Fisk v3-2

Endret av WaBBiT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig konstruktiv kritikk du..

Konstruktiv kritikk:

Synes det så ganske greit ut, men fonten på "Tidlig bilde fra galleriet" kan du gjerne bytte ut med en annen.

Og på meny"klossene" har du gjort noe nederst i venstre hjørne så det blir hvitt. Så kanskje litt rart ut! Og angående de strekene/skillelinjene du bruker, de svarte, kan du gjerne gjøre de litt tynnere, tone ned fargen (eventuelt sette ned synligheten, så de glir litt mer inn) og eventuelt fjerne gradent'en på de linjene øverst på siden!

Men ellers synes jeg det så ganske greit ut.. :)

Et greit tips: Prøv å gjør ting litt samsvart, da ser ting litt penere ut.

Lenke til kommentar

Layouten er ikke så værst, men synes ikke "Shout!" passer inn, og jeg ville ha gått for andre farger. Disse var ganske deprimerende og nesten billig... Blå fargen er direkte uestetisk, kombinert med den mørkerøde ble det bare rart. Er enig med Glisevask ang. fonten over bildet. Synes ikke de runde (3D) borders passet inn.

Høres kanskje mye ut, men det er veldig lett og tar lite tid å fikse. Bra begynnelse.

Lenke til kommentar

deprimerende? :p kan prøve med noen andre farger etterhvert, og shout teksten er jeg enig i at ikke passer inn, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få det til å passe inn... kanskje bare bytte ut med "shoutbox" elns uten fancy effekter...

uansett, fjernet den røde firkanten, endret font på teksten og fjernet aa på teksten. btw ble det bedre med bevel på de vinduene oppe i høyre og venstre hjørne?

fisk2

Lenke til kommentar

byttet fargen, ikke så stor forskjell men den er der.

Har også gjort ting litt mer nøyaktig og lagt til noen "prøveknapper"..

sliter litt med knappene og hvordan de skal se ut o_O .. innspill ønskes.

den hvite firkanten med teksten "Liten fancy meny som kommer her når du er logget inn..." skal på den ferdige siden byttes ut med;

Hvis du ikke er logget inn blir det loginbokser, eller link til login/registrering/glemt pass o.l

Hvis du er logget inn så blir det med linker til administrering av din brukerkonto

Hva synes dere om bevelen som jeg la til på "header" raden?

EDIT: link til fisken er kjekt.

Endret av WaBBiT
Lenke til kommentar

Har bare et lite tips. Hvis du skal bruke noen photoshop effekter, (f.eks bevel and emboss) så bruk det forsiktig. Ikke sett på effekten uten å tenke deg om. Prøv å gjør det til din egen effekt for ellers så ser det så standard ut. Det vil også hjelpe siden din å skille seg mer ut, for alle som har photoshop har en eller annen gang brukt disse standard effektene. Menyen blir litt glorete nå, prøv heller med samme farge på alle, og bruk en forksjellig på :hover og #current.

Fargebruken på siden kan også forbedres en del, jeg syns ihvertfall at fargene ikke passer helt sammen og ser "kjipe" ut. Prøv litt mer friskere farger (uten å bli for glorete/neon type farger)

Lenke til kommentar

brukte faktisk colormatch remix til å finne fargene, men får prøve å mikse litt med farger og bevel and emboss effekten, synes sånn den var gjort på første fisken var utrolig mye bedre så får prøve å lure den over på siste fisk, og endre farger så kommer tilbake med oppdatert fisk etterhvert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...