Zimon Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Heisann Hjelper ei dame på jobben med å formatere og reinstallere hennes gamle P3 800Mhz maskiner grunnet virus/spyware og annet dritt. Maskinen har 392MB med RAM (SDRAM) og 20GB HD, ergo ingen "racer" maskin. Kjører Windows 2000 norsk med SP4 på den. Tenkte derfor å lage en konto for henne + en hver til de to barne hennes. Hun får admin rettigheter, mens barna blir begrensede brukere. Skal også lage en Ghost as maskinen etterpå. Men siden hun lurte på om jeg kunne ordne med at hun får bedre kontroll på hva barna bruker burken til så tenkte jeg rettigheter på PC'en + foreldrekontroll software ala det Norton Internet Security gjør, men NIS styrer jeg glatt unna da det blir for tungt for PC'en. Finnes det da AV og/eller FW programvare som er gratis som har foreldrekontroll innebygd? Noe som kan anbefales å bruke vel og merke. Hvis ikke det finnes en god "kombiløsning" så blir det vel AVG antivirus + Sygate Personal Firewall + en ekstern foreldrekontroll programvare. Men håper det kommer en kombiløsning med alle 3 funksjonene som også er gjerrig på CPU og minne bruk. Håper noen har none tips å komme med. Takker uannsett meget på forhånd. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Har hun Telenor? Hvis hun har, kan hun kanskje bruke KidSurf barnefilter? EDIT: Det går ann å bruke Internett Explorer sin internett sensur Endret 2. desember 2005 av heanwi Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Intenettlinja hennes er UPC, ergo Chello linje. Sjekket www.chello.no og hun har sånn sett Norman AV+FW med foreldrekontroll i pakken, skal sjekke om jeg får installert det her på min Tullenor linje + hvilke specs det programmet krever. Endret 2. desember 2005 av Zimon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå