Ondskapen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) CREATVIE ZEN MICRO PHOTO Idag fikk jeg min Creative Zen Micro Photo fra komplett etter bare 2 dagers venting. Når jeg åpner esken komplett sendte i møter dette synet meg Å jeg ble mer forelsket i det nydelige designet en jeg var blitt av bilder på nett. Når jeg åpner pakken ser jeg den medfølgende "bæreveska" Når jeg fant spilleren som ligger godt pakket inn,får jeg en hygelig overraskelse, den er nydelig. LYD Lyden på Zen Micro Photo er helt suveren, meget god lyd. Den har mulighet for å lage din egen EQ eller velge mellom: Akustis, Klassisk, Disco, Jazz, New Age, Pop, Rock og Sang. Engen definert EQ er deilig (en ting Ipod ikke har), da kan du stille inn lyden sånn at den blir akurat slik du vill. DESIGEN Jeg liker designe på denne spilleren, med det blå lyset rundt i kantene . Lakken glinser i lys, noe som er meget stilig. Kvalitetsfølelsen er meget god, den er liten og kompakt. Spilleren ligger perfekt i hånden (min i hvertfall). Bateriet kan også tas ut, veldig smart hvis bateriet plutselig ikke gidder mer,da er det bare å kjøpe nytt å sette inn, så funker den igjen. SKJERM Skjermen kan stilles inn i 10 forskjelige kontrast forhold. Det er en OLED skjerm på 1,5 tommer, den er meget god å se på. Det er mer en greit nok for å se på bilder, kanskje litt liten men det går bra. Du kan kjøre lys bilde framvisning på den og bestemme hvor lenge hvert bilde skal vises. ANNET Touch paden er meget god å bruke, den kan stilles inn i 3 forskjelige følsomheter: Low, Medium, Hige. Det tar 3 min. å vende seg til den (hvis du ikke har hatt fra før da). Menyene er de samme som på Zen Micro. Den har klokke, kalender og alarm funksjon (denne har jeg ikke prøvd enda...) Den har også radio, har heller ikke prøvd den ordentelig enda (skal komme tilbake med info om den når jeg har prøvd den, samme med alarm funksjonen) Noe som er litt dårlig er at den medfølgende usb kabelen ikke er mer en 25 - 30 cm, dette kan bli kort for noen og meg.... Du kan bruke Creative Media Source eller Creative Zen Micro Photo Media Explorer. Jeg bruker Media Explorer siden jeg ikke liker Media Source. Jeg har ingen ting å si på programmet, det funker meget bra. Jeg overførte 300 sanger på ca 1,5 min. noe jeg syntes er bra Jeg vil gi denne spillerne 10 av 10 Bare og spøre hvis dere lurer på noe eller si ifra hvis dere savner noe. Endret 3. desember 2005 av thomas ll Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Kan den spille video? Har den radio? Kan den ta opp lyd? Tviler på om den er verdt 10, du burde kanskje sammenlignet med andre spillere før du konkluderer. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Få flyttet denne til brukertester? Fin test Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Kan den spille video?Har den radio? Kan den ta opp lyd? 5253578[/snapback] Den kan ikke spille av video. Den har radio (det står i testen) Den kan også ta opp lyd. Få flyttet denne til brukertester? Fin test 5254038[/snapback] Takker.. Hadde vært fint om en mod. kunne flytte den ja... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Takker.. Hadde vært fint om en mod. kunne flytte den ja... 5255185[/snapback] Fikset Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Synest det blir litt useriøst å gi den 10/10 uten å engang sammenligne den skikkelig med andre spillere, 10/10 skal jo være helt perfekt i forhold til de andre på markedet, og det har jeg ikke fått intrykk av at denne er. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Synest det blir litt useriøst å gi den 10/10 uten å engang sammenligne den skikkelig med andre spillere, 10/10 skal jo være helt perfekt i forhold til de andre på markedet, og det har jeg ikke fått intrykk av at denne er. 5325198[/snapback] Er en brukers test. Blir gjerne litt annerledes enn en hw test. Forsøk å se det fra brukerens synspunkt. Lenke til kommentar
Lou Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Enig i at 10/10 er rimelig heftig å gi i en test. Gir muligens inntrykk av at testen er utført i ekstasen av å motta noe du har ventet lenge på? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Ja, det tror jeg også.. Uansett så regner jeg med han ombestemmer seg om det er samme konsept på den som på originalen! Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg byttet nylig inn en Zen Micro 5GB til Micro Photo 8GB, p.g.a feil ved spilleren. Her er det jeg syns om spilleren: Denne får ikke 10 av 10 hos meg. Følgende er positivt: - Radio - Hey det er farger - Plass, 8GB er ganske mye på en så liten tass - Passe liten, passe stor Følgende er minus ved spilleren: - Ulikt 5GB versjonen av Zen Micro, får du ikke med en strømkabel som kan kobles direkte til strømkontakten istedet for pc'en (du får kjøpt kabelen som ekstra utstyr for ett par lapper). - PC'en må stå på for at spilleren skal lades og når den lades vil du ikke kunne få brukt spilleren, fordi den er docket til pc'en. - Tastene er ufattelig treige sammenlignet med 5GB'en, du må nesten hamre med tommelen for å få den til å reagere (selv etter å ha justert følsomheten). - 4GB er maks for hva du kan bruke som ekstern harddisk.. - Mikrofonen er ikke noe å juble for. - Har animasjons allergi, selv 5GB som er monokron har animasjon... - Bortsett ifra plass og muligheter for bilder, er det en Zen Micro i ett annet skinn. Jeg gir den 7 av 10, siden Creative åpenbart har skjært inntil beinet når det gjelder utstyret som følger med. Til og med USB kabelen er merkbart kortere enn hos 5GB. Det fins hellere ingen animasjoner på skjermen, og det er kun bilder som kan vises på skjermen. Ellers er den bra nok for mitt bruk... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Er veldig enig med MrJavalava. Men må legge til at kvaliteten er laber. Er på min andre Microphoto, og hadde før det to Zen Micro. De to siste holdt litt over et halvt år før de på mystisk vis ikke vile starte eller koble seg til PCen lengre. Bruker spilleren relativt lite, og atpåtill forsiktig. Er aldri ute på joggetur eller under bilen og skrur med den i lomma for å si det sånn. Den første slutta å gi lyd i fra seg rett før det hadde gått et år. Heldigvis for meg glemte jeg å levere tilbake strømadapteret som fulgte med Zen Micro 5GB som jeg først kjøpte, og takk og pris for det! I tillegg er USB kabelen som følger med disse nye spillerene latterlig kort! En halv meter er litt i minste laget. Og heldigvis "glemte" jeg også å levere den som fulgte med den første spilleren min Den er en meter lengre. Men selv om spillerene har en tendens til å gå i stykker for meg, så går jeg ikke over til iPod av èn grunn: de må sendes inn til sjekk før du får ny. Så da går du en måned uten mp3 spiller og får kanskje ikke ny. Creative overlater dette til de butikkansatte Ikke er lydkvaliteten helt "perfekt" heller, men så er jeg vant med ekstremt god lyd på stereoanlegg og PC da. Klager ikke på volumet, men selve lydkvaliteten. Bassen sparker litt for lite i fra til tider, og mellomtonen har en tendens til å være for dominerende på lavt volum, akkurat som diskanten kan bli en ørliten smule for kvass på full guffe. Min karakter: 6/10 Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 På Crative Zen Micro 5GB fikk du med ekstra utstyr for 25$ (sånn ca) Så ikke klag over at det samme tilbudet ikke følger med på de nyere. Desuten synes jeg spilleren er rimelig i forhold til enkelte andre spillere, som blant annet iPod. btw: Man er ikke avhengig av MediaExplorer eller MediaSource heller, med plysforsure firmwaren (som er standard nå) kan man koble den til maskinen så lenge man har nyeste WMP (11) instalert Men hvor lenge spilleren holder er en annen sak. Jeg kjøpte min første Zen Micro (5gb) for snart to år siden, etter halvt år gikk den i stykker. Jeg fikk en ny. Halvt år senere ble den også ødelagt. Nå fikk jeg en ny med 6gb. For noen uker siden ble lyden ustabil. Leverte den på reprasjon, og fikk en Zen Microphoto med 8gb tilbake + 2 nye år med garanti. Så jeg er egentlig fornøyd. Men nå skal det også sies at jeg er litt hardhent med spilleren også da Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Heldiggrisen, jeg måte ut med 400kr ekstra for å få Microphoto Klart at det er en fordel å være uavhengig av spesialprogrammer, noe iPod ikke er. Tror grunne til at spilleren går istykker såpass fort er at den har harddisk. Håper den jeg har nå holder lenge nok til at jeg kan bytte den inn i en flash-spiller nesten gang, for det blir en nesten gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå