Gå til innhold

Hvorfor kjøpe Xbox360?

invalid_user

Anbefalte innlegg

I denne tråden skal folk overbevise meg å sette Xbox360 på ønskelista.

Her er noen pros og cons jeg har kommet på selv:

Pros:

- billig

- nestegenerasjons, baby!

- liker utseende og pakken :)

- har noe å gjøre på julaften! :D (dette er kødd ;))

Cons:

- har aldri vært en Xbox fan. Hadde ikke Xbox heller. Jeg er en Playstation (og PC) mann.

- de første konsoller er ikke ufeilbare, desverre.

- som dere kan se i profilen min, er PCen min ganske kraftig. Bare for å nevne det :p

Deres tur ;)

En ting til; hvilken pakke er mer verdt å kjøpe? Core eller den andre? Vil ikke pushe for hardt, da kan det være jeg ikke får :p

Takker for all hjelp! :)

Edit: jeg har også hørt mye snakk om at Xbox360 er best på HDTV. Desverre er det ikke råd til det her i huset. Er det da meningsløst å kjøpe det til en 28" LCD?

Endret av Xs2n0n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt min idag, men har ikke fått testet den ennå. Har selv bare en 20" "vanlig" TV, men har lest at grafikken skal bli synlig bedre, uansett hvor crappy tv du måtte ha.

Om du bør kjøpe den eller ikke er jo selvfølgelig helt opp til deg. PC-gamere har en tendens til å være nedlatende mot konsoller (og jeg igjen har en tendens til å være nedlatende mot krokrygga PC-folk :D ). Alt i alt kommer det an på den har de spillene du er ute etter!

Lenke til kommentar

kommer til å kjøpe når:

-Minst 20 spill virker tilbydende, nå kun perfect dark.

-når 360 er moddet

så lenge den ligger milevis bak xbox m\300G\XBMC\Wlan bridge så er det utelukket.

Bare det at en trenger XP Media Center på en pc for å streame film, gjør at den utelukkes.

Hvis 360 i det minste hadde 60% av egenskapene med xbox+xbmc så hadde den blitt kjøpt med engang.

Lenke til kommentar

Ødelegger modding kosen?

husker godt atari 2600\7600 eller hva det nummeret var.

Men, en moddet xbox er etter min mening den beste boksen som har kommet på markedet.

du har en spillkonsoll, samt et trådløst mediesenter som du kan bruke f.eks linux på.

for 7-800 kr får du det ikke bedre.

Og, som andre konsoller så støves den ikke ned når en er lei av den.

En moddet xbox gjør at den kommer til å spille en rolle i et mediesenter mange år fremover.

Lenke til kommentar

skal være enig. Er det mediesenter du skal ha, er det nok vanlig xbox som er best for øyeblikket. Har selv kjøpt meg 360, men der er det egentlig bare MP3-streaming som duger, når jeg ikke har Windows MC. Men når det er sagt, kjøpte jeg meg ikke xbox 360 får mediesenteret sitt skyld. KJøpte det for spilling. Kunne godt tenkt meg å modde den gamle boxen jeg har. Dette er en xbox som er 3 år gammel og har thomson dvd-rom. Hvilken chip burde jeg velge? hvilken chip er best?

Lenke til kommentar
Skjønner meg ikke på folk som modder konsoller!

Hold dere til PCen, dere har jo missforstått hele kosen med konsoll!

5244394[/snapback]

Og du har jo totalt missforstått hvor digg det er med xbox mediacenter. Og du skjønner tydeligvis ikke hvor fett det er med C64 emulator, Amiga emulator, Gameboy emulator osv, og kunne spille tusener av tusener av gamler klassikere på xboxen. Noe sier meg også at du ikke skjønner hvor fett det er å kunne browse gjennom hele NRK sitt web-tv arkiv på xboxen, og streame programmene rett fra nettet. Og kan ikke si det ødelegger så mye kos å kunne streame filmer og musikk rett fra datamaskinen til xboxen når jeg måtte ønske det. Tydeligvis har du heller ikke forstått hvor bra det er å kunne ha spillene liggende på HD'en, og kunne skifte spill uten å måtte bla gjennom hauger av DVD'er som ligger slengt utover gulvet.

En moddet xbox har jo mye mer funksjonalitet enn en xbox 360. Billigere er den og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...