Gå til innhold

Battlefield 2 og pov 7800 GT

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg et 7800 GT kort for noen dager siden. Kjøpte det kortet BARE fordi jeg hadde lest at folk kan spille battlefield 2 med max grafikk og null lagg. Det kan ikke jeg. Jeg spiller det med 1024*768 skjermoppløsning med noe på medium, men det går ikke helt smooth da heller. Jeg Finner dette rart siden en venn av meg spiller det med full grafikk med et 6800 kort. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forresten formatert hardisken, etter at du kjøpte det nye skjermkortet?

Det kan jo være at du har masse dritt som spyware og virus liggende på hardisken, eller det kan være at du har spor av gamle drivere som irriterer.

Jeg går etter en "regel" som sier at hvis man har kjøpt ny hardware, skal hardisken formateres, og windows legges inn på nytt :D

Lenke til kommentar

Jeg kjører BF2 med et POV 7800GT, jeg kjører med alt på maks i 1280x1024, alt går supersmooth.

Selv om P4en ikke akkuart det heftigste du får til spill om dagen så skulle ikke cpu'en være problemet. hva med lyd? Prøv å sette lyden til Software, medium og skru av EAX. Husk også å slette cache katalogen bf2 lager hver gang du fikler med grafikkinnstillinger i bf2.

PS! Brukte 6800GT før - og vil anslå at 7800GT har opp imot dobbelt ytelse under bf2.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Hmm ja det er sikkert ikke dumt å formatere... Jeg hadde et ati kort før så det ligger sikkert noe igjen på disken etter det. skal se om jeg får gjort det i helgen :thumbup:

Edit: PerUlv2 begynner skjermkortvifta di å bråke når du restartet dataen og starter spill?

Endret av lando calrissian
Lenke til kommentar
Edit: PerUlv2 begynner skjermkortvifta di å bråke når du restartet dataen og starter spill?

5243468[/snapback]

Ja det er helt normalt, jeg bruker en Vantec slotcooler som blåser rett på kortet så det øker ikke hastigheten/støyen så mye lenger.

Må legge til at dette gjelder vel nesten alle 7800 kort, de er stort sett basert 100% på NV's referansekort, selv XFX's sine bling-bling kort

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Hmm ja det er sikkert ikke dumt å formatere... Jeg hadde et ati kort før så det ligger sikkert noe igjen på disken etter det. skal se om jeg får gjort det i helgen :thumbup:

5243468[/snapback]

Liten eller ingen tvil om at det hakker pga at du ikke har formatert!

Lykke til med nytt skjermkort! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...