finfyr Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Har lite plass i det ekstene kabinettet, og vurderer derfor en ny 300GB i mitt eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE aluminium,USB 2.0. Men synes å huske at noen snakket om en maks grense på 250GB i dette kabinettet? Noen som har prøvd større disker? Endret 2. desember 2005 av and_mit Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Har lite plass i det ekstene kabinettet, og vurderer derfor en ny 300GB i mitt eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE aluminium,USB 2.0. Men synes å huske at noen snakket om en maks grense på 250GB i dette kabinettet? Noen som har prøvd større disker? 5243046[/snapback] Hm, det kan godt være. Men det skal ikke være noen HW som har en begrensing på 250GB. Kan være en firmware begrensing men jeg tviler på det. Håper du blir litt klokere av det Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Er vel det jeg fryktet, at det var noe med den hardwaren i det eksterne kabinettet som gjorde at disker over 250GB ikke funket... Tar gjerne imot kommentarer fra andre også. Sendt en mail til komplett nå, siden jeg kjøpte saken der. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 er jo bare "ide til usb konverter" så det burde jo støtte nesten evig med plass, mener jeg værtfall. men det står jo 250-300 gb er maks på mange, så burde jo være en eller annen begrensing. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Støtter kontrolleren 48-bit LBA kan du ha diskstørrelser opptil 144 PB (144,000,000 GB), så det er neppe grunn til bekymring. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 48-bit LPA ja, akkurat... Sier meg ikke så veldig mye akkurat. Men sier du at, om den støtter 160GB disker, så vil den også støtte disker på 300GB? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 48-bit LBA vil si den kan adressere opptil 144 millioner gigabyte. 300 GB er altså bare peanuts for kontrolleren og vil funke fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå