2ern Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei. Er på jakt etter en ny laptop. Kriterier i prioritert rekkefølge: - Stillhet - Ytelse (Pentium M el tilsvarende, minst 512mb ram og ikke integrert skjermkort) Vil ha mulighet til å spille, men har ingen store krav til grafikken) - Skjerm ( En skjerm som har fått gode kritikker, med tanke på innsynsvinkel og bakbelysning) - Batteri (Vil ha god batterikapasitet, ikke under 3 timer under normal bruk) - Pris (10-11000, jeg avtjener førstegangstjenesten, finnes det rabatter for det?) - Byggekvalitet (Solid, om den veier 3 el 4 kilo har lite å si) - Trenger ikke medfølgende programvare - Stillhet - Stillhet Hva anbefaler dere? Tor-Erik Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Netshop, psdata og whitebox selger en maskin som er av typen Aopen 1557. Denne koster i underkant av 10.000,- Har selv maskinen og hatt den i over ett år. Hold deg unna whitebox. Maskinen har pentium-m 1,5ghz ->2,2 ghz. 512-1024mb ram og eksternt 128mb radeon 9700 skjermkort. Maskinen funker fint til spilling og alt annet som jeg har brukt den til. En knallmaskin til den som ikke skal ha det ypperste i av det ypperste. Men likevel en maskin med MYE ytelse for pengene. PS DATA's versjoner av AOPEN 1557 Ta en titt der så kanskje du får noe å tenke på. Jeg er hvertfall MEGET fornøyd. -Thelle- Lenke til kommentar
2ern Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Hvordan er støynivået på den? Går vifta konstant? "Jenter er som domenenavn, de du har lyst på er tatt, men du kan fortsatt få ett fra ett rart land" Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Vifta går svært sjeldent. Og så lenge du ikke setter maskinen på alt for støvete underlag når du setter den fra deg bråker ikke vifta når den går heller. Jeg hører ikke vifta nå etter ett år ved vanlig støy i leiligheten min. Men her står som regel serveren eller en annen lydkilde på (musikk/tv). Men om alt hadde vært stille hadde den ikke vært spessielt sjenerende likevel. Eneste er når jeg prøvde videoredigering med den. Da sleit den litt ved konvertering av råmaterialet. Men ellers holdt den helt kjeft. Jeg har nå 1024mb ram i den. Og det å sette i en 512 brikke ekstra hjalp noe sinnsykt. Det er å anbefalle på sikt. Ellers har jeg fint lite negativt å si om maskinen igrunn. Eneste er vel dvd-brenneren som kanskje er av litt laber kvalitet. Så om du skal brenne dvd'er ville jeg vel kanskje ikke satset på denne maskinen, eller valgt en som går på firewire/usb2 eller kanskje bare kjøpe en ny som du bytter ut med den som er der når du mottar maskina. Skjermen er lyssterk og har gode innsynsvinker. Og wlan'et er SUPERT. Så om du er ute etter en fin maskin til en grei penge så velg denne Aopen 1557 med 128mb skjermkort fra psdata -Thelle- Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Aopen 1559 Tror jeg vil være et mye bedre valg, da denne er oppfølgern til den populære 1557, bare med oppgradert chipset, cpu ddr2 minne og kraftigere skjermkort. (Go6600 mot 9700mobile som var på 1557) du kan modifisere på den selv, anbefaler at du setter i 1gig minne istedet for 512 Endret 2. desember 2005 av ducmaster Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Aopen 1559 er også ett bra valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå