Gå til innhold

Bilde av Xbox 360

master_al

Anbefalte innlegg

Dere som ser etter Xbox 360 på QXL.no bør passe dere for å ikke gå på spøken som denne tullingen har startet.

Det er allerede blitt bydd 3 bud på den.

En som selger et bilde av Xbox 360 for 800 kroner. De som gidder kan jo sende mail til QXL.no å klage, for dette er jo latterlig. Så mitt tips: ikke gå på denne spøken!

Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lovlig ja men en utrolig sleip måte å lure folk på...

Blir nok stengt den auksjonen...

5242830[/snapback]

Hvorfor skal den bli stengt? At folk ikke gidder å lese hva de kjøper er ikke hans feil..

Edit: Er hel enig at dette er sleipt og ufin måte å lure folk på. Men når eg kjøpe ting på feks Qxl så leser jeg alltid hva som står der før jeg legger inn bud..

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
NB: Det er bare et foto, ingen x-box deler eller spill følger med dette tilbudet, bare et bilde av en x-box 360 på kopi papir.  Jeg tar ikke ansvar for noen missforståelser i denne sammenheng og påpeker nok en gang at dette bare er et foto på kopi papir.

HAHA!

Så UTROLIG bra! :lol:

Lenke til kommentar
Lovlig ja men en utrolig sleip måte å lure folk på...

Blir nok stengt den auksjonen...

5242830[/snapback]

Hvorfor skal den bli stengt? At folk ikke gidder å lese hva de kjøper er ikke hans feil..

Edit: Er hel enig at dette er sleipt og ufin måte å lure folk på. Men når eg kjøpe ting på feks Qxl så leser jeg alltid hva som står der før jeg legger inn bud..

5242849[/snapback]

Selvfølgelig leser man igjennom før man kjøper. Men tenk på dem som ikke gjør det. Er jo faktisk folk som har bydd på dette :!:

Lenke til kommentar

Denne typen auksjon har eg sett ein del gongar på Ebay. Ganske sleip måte og tjene seg ein ekstra slant på, men det er jo ikkje ulovleg. Vi får sjå kor mange av dei som vinner auksjonen av sitt nye Xbox bilde vil betale for det.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal by :hm: Lurer på hvilken oppløsning det er.

:p

Hvis jeg kjøper ting på internett er jeg ekstremt nøye med å sjekke opp diverse ting. Spesielt hvis det er mindre kjente nettbutikker.

5243247[/snapback]

Du er ikke seriøs??:p Jeg blir nesten lei meg når jeg ser slikt.. Han har fått tre stk til å by 800 kr på et 360-blide på et fotoark.. Byr du, kan du glede deg til et nydelig fargebilde av 360..

IKKE BY!

Endret av Naked Snake
Lenke til kommentar

Det som gjør at man kan argumentere for at den annonsener lureri, er at han skriver i overskriften "Flunkende ny Xbox 360!! foto"

Ordet foto kommer utenfor setningen, som gjør at det lett kan misforstås. I tillegg har han på beskrivelsen av produktet skrevet alt om Xbox 360 premium pakken. Det er ikke før i slutten at han nevner at alt er bare et bilde.

Er ikke sikkert på hvordan markedsføringloven gjelder for salg fra privatpersoner, men hadde dette vært fra bedrift ville annonsen kanskje kommet under villedende markedsføring. Dette fordi den for folk flest oppfattes som et salg av en gjenstand og ikke et foto.

Forresten, kul jobb med den sprayede Xbox'en over meg ja :D

EDIT: Jeg stilte selgeren på den auksjonen et kritisk spørsmål om ikke han fikk dårlig samvittighet for å selge et bilde til blodpris. Nå, en time senere er kommentaren min slettet! :hmm:

Jeg blir faktisk litt provosert. Har lyst til å tipse en nettavis om saken!

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar

Det er ingen lov i norge som sier at man ikke kan betale overpris for noe.

Nå får brukerne skjerpe seg og lese gjennom annonsen før de byr.

Han skriver jo:

NB: Det er bare et foto, ingen x-box deler eller spill følger med dette tilbudet, bare et bilde av en x-box 360 på kopi papir.

Jeg tar ikke ansvar for noen missforståelser i denne sammenheng og påpeker nok en gang at dette bare er et foto på kopi papir.

De som byr og går i baret fortjener å drite seg ut og betale.

Det bør ringe noen bjeller når man tror at man får en ny premium med spill til 800,-

Det bør ringe noen bjeller når man leser NB-quoten.

Lærte ingen på skolen at man skal lese gjennom oppgaven 2 ganger og være sikker på at man har forstått den før man svarer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...