Dumbo Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Jeg har søkt litt på forumet, men finner ikke den informasjonen jeg er ute etter. Det jeg lurer på om det går an å sende en net send melding over internet til en bruker bak en ruter ? Altså få ruteren til å videresende meldingen til klient PC'en. Hva er syntax'en for dette? Lenke til kommentar
en mann Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 net send IP <beskjed> Teste da vettdu. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Er du på samme router? da er det bare og skrive net send IP message.. Er du ikke på samme router men maskinen du vil sende til er f.eks en maskin til kompisen din som så står bak en router så må kompisen din sette opp routeren til å overføre meldingen til den interne ip'n. (puh, les den en gang til) :smile: Ip'n til maskinen er nemlig en annen enn Ip'n til routeren. Ip'n til routeren er det du ser "utenifra", mens maskinen har en intern ip. f.eks 192.168.0.2 Routeren må vite hvor den skal videresende beskjeden med andre ord.. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Har du prøvd VPN? (Virtual Private Network).. Ganske greit.. Nett so et lan, men du kan ha to maskiner over internett... Skjønner? Jeg og en kompis hadde det slikt en stund.. Masse net send, printing på andres printere og deling av filer! Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Den 2002-09-01 23:51, en mann skrev:net send IP <beskjed>Teste da vettdu. Det visste jeg allerede. Men det som var poenget var å sende til en som satt bak en ruter. Altså til en annen maskin over internet, men den maskinen var bak en ruter. Jeg trodde også at han måtte sette ruteren til å videresende meldingene til den lokale IP'en. Takker for svar. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Den 2002-09-02 08:24, Dumbo skrev: Quote: Den 2002-09-01 23:51, en mann skrev: net send IP <beskjed> Teste da vettdu. Det visste jeg allerede. Men det som var poenget var å sende til en som satt bak en ruter. Altså til en annen maskin over internet, men den maskinen var bak en ruter. Jeg trodde også at han måtte sette ruteren til å videresende meldingene til den lokale IP'en. Takker for svar. Søk på google.com etter "port net send" og se hvilken port som må vidresendes. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Søk heller på: port +"net send".... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Funksjonen du er ute etter heter port-forwarding og som de andre sier her så bør du nok søke litt for å finne hvilken port routeren skal videresende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå