Barkster Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 lurer på om jeg skal kjøpe Tvkort til pc'n men vet ikke om mitt kjøp blir registrert hos NRK sånn som tv'n ble? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hvis du allerede betaler lisens for tven, så trenger du ikke å betale pånytt for tv-kortet. I tillegg hvis det bor noen andre i samme leilighet/enebolig som deg som betaler lisens trenger du ikke å betale den. I tillegg, hvis man er under 18 så går lisensen på foreldrene sin. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Er du litt lur så driter du i å sjekke svarene du får på denne tråden, og lever i troen om at du ikke trenger å betale lisens. Kjangsen for at du skal bli tatt om du ikke betaler lisens og du egentelig må det er jo minimal! Altså, hvis ingen forteller deg at du må betale lisens på et TV kort, så gjør du det heller ikke;) så greit er det Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Mulig rutinene er skjerpet i senere tid. Har kjøpt både videospillere og Tv kort uten at noen har spurt etter noenting, men da jeg sto i kassen på OBS sist uke - måtte en foran meg som kjøpte en sånn Video/Dvd kombispiller oppgi navn og adresse så jeg Lenke til kommentar
johnj Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) TV-kort er like lisenspliktig som en vanlig TV, men det foreligger foreløpig ingen rapporteringsplikt fra forhandler til NRK ved kjøp av TV-kort - som ved kjøp av TV-apparater. Det er derfor opp til hvilke rutiner forhandleren du kjøper kortet av som avgjør om du blir registrert eller ei. EDIT: Men du kan ha ubegrenset antall tunere på en lisens, så du trenger ikke betale ekstra for TV-kortet så lenge du allerede betaler for TV-en din Endret 4. desember 2005 av johnj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå