Gå til innhold

Høytalere eller sub i julegave. Hvilke?

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg skal kjøpe en sub i julegave til broren min.. Han har de hvite eltax høytalerne fra før av og en eller annen NAD forsterker.

Da snakker jeg ikke om en sub som koster 4000kr som mange mener er billig osv.. en som ikke koster så mye men gir litt trykk fra seg. Hva anbefaler dere?

Endret av x-team
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville ikke stolt på bruker erfaringene på komplett , jeg her sett rent søppel blitt roset opp i skyene

om subben er bra ... tvilsom .... ok eller brukende til nød ,, tja , som julegave til en lillebror , kommer ann på hvor hifi freak han er og hvor gammel han er

er han 12-14 og bare skal spille høy så funker det sikkert bra

Lenke til kommentar

Han er faktisk akkurat 12år. Liker jo anlegg det gjør han men ekke no hifi freak nei. Spille høyt liker han og ha sånn passe fin lyd som han faktisk har fra før av men skulle gjerne hatt litt mer/bedre bass. Tenker den funker for han i massevis.

Endret av x-team
Lenke til kommentar

ut i fra alder og hvilke musikk preferanser den alderen har så tror jeg nokk det funker bra

jeg har heller ikke så spesielt kravstor på lyde på den tiden ( når jeg tenker tilbake så lurer jeg på hva jeg tengte på "!)

da var det om og spille høyes og hardest :roll:

Lenke til kommentar

De høyttalerne han har fra før har jo 2*10" i bassen. Hvordan kan man tro at èn 12" sub kan gi mer/bedre bass?

Jeg tror du og din bror bør se litt på koblinger og plassering av høyttalerne før dere bruker masse penger på ting dere kanskje ikke trenger!

Slike store "billig"høyttalere er gjerne konstruert for å gi mye og litt "boomete" bass.

Sjekk også evt. innstillinger på forsterkeren.

Lenke til kommentar

den subben der suger hardt til musikk.

en kompis av meg har denne, når det kommer litt bass og han guffer opp, så skrur den seg av.

men til film funker den fett.

Se litt etter tilbud og sånt, jeg fikk en jamo sub til 500 på siba :love:

Åssen nad forsterker har han? har han mulighet til og koble til sub? den kobles til via en signal kabel, er ikke alle forsterkere som har det. :thumbup:

Lenke til kommentar
humm med di høytalerne blir det nokk lit lite med en 12" sub ja , trodde det var noe midre høytalere han hadde .

med di høytalerne burde han nå mer en nokk bass og da

5245533[/snapback]

Nei vettu hva, de derre Eltax høytalerne der kommer det jaggu ikke mye bass ut av, så en 12" aktiv sub er det han han trenger. Kan hende han får mer bass ut av høytalerne med en kraftigere forsterker, men om det er vits er vel en annen sak (siden eltax er noe billig greier...

Jeg tror jeg ville kjøpt Gale på Hifiklubben hvis jeg skulle hatt meg en billig sub.

Endret av mac1334
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...