Jonas-H Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei, jeg fikk akkurat min nye pc her i går, nå i dag har jeg fått instalert alt av drivere og slikt. Lastet ned en spilldemo ved navnet F.E.A.R SP demo. Spilte spillet i 15 minutter så frøys skjermen. Jeg ble seffølgelig kjemperedd og etter en restart av maskinen legger jeg inn programmet "Everest Home Edition" Der har jeg NÅ (idle i windows uten noen programmer kjører) følgende temperaturer: Temperaturer: Hovedkort 32 °C (90 °F) CPU 22 °C (72 °F) Aux 33 °C (91 °F) GPU 47 °C (117 °F) WDC WD2000JB-00GVA0 29 °C (84 °F) er ikke GPU'en veldig varm? Jeg prøvde starte F.E.A.R igjen med Everest Home Edition i bakgrunnen. Etter 5 minutter tabbet jeg ut i windows, og da var GPU temperaturen på 69 °C. For meg virket dette unormalt mye, så nå er jeg litt små-redd om det er noe galt med kortet. Noen som har et XFX GeForce 7800 GT kort, som kan poste sin temperatur på GPU'en? det hadde vært veldig fint. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei, jeg har et 7800gt og før jeg skifta kjøler så lå den rundt det du har, så det er ganske vanlig tror jeg....hvis du legger inn rivatuner så kan du sette opp viftefarta, hvis det ikke følger med et eget program på korta fra XFX da. Lenke til kommentar
Jonas-H Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Helt sikker på at det er vanelig? Jeg kjente på det svarte metallet vedsidenav grafikkortet. Den var vaarm når jeg kjente på den. Likte ikke helt det. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hadde selv 68grader etter at jeg spilte diverse spill, men jeg hører at du er som meg , du liker ikke høye tempraturer.Sett på en ny vifte..Zalman foreks. nå er jeg ikke over 54grader, og rommet jeg sitter i er varmt. Lenke til kommentar
Jonas-H Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Prøvde dette programmet, surret meg frem til Fan Control. Valgte disse settingene: Temperaturer: Hovedkort 31 °C (88 °F) CPU 22 °C (72 °F) Aux 30 °C (86 °F) GPU 44 °C (111 °F) WDC WD2000JB-00GVA0 31 °C (88 °F) Er den IDLE i windows nå, Kan jeg stille den opp enda mer også? Hvor ille kan det gå hvis skjermkortet blir for varmt? hvor mange °C grader tåler skjermkotrt? EDIT: hvor er det jeg loggfører temperaturen med dette programmet? leste det i en annen tråd. og hvor er det jeg ser temperaturer i det hele tatt? Endret 2. desember 2005 av Jonas-H Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) ha 100% på 3d...det er der du stiller når det gjelder spilling, 2d er når du er i windows.Det er vel 115grader som står som maks.ha 70 på 2d og 100% på resten. Endret 2. desember 2005 av Fluesopp Lenke til kommentar
AkselJ Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 mitt 7800GTX havner på 82 grader på full fres i parr timer da :> så er vel normal temp. på 7800 korta;) Lenke til kommentar
Jonas-H Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Kjørte netopp igang F.E.A.R igjen. Alt sammen frøs igjen, vet ikke om det har noe med skjermkort eller ikke, skal laste ned en annen krevende demo og prøve spille det, se hva som skjer. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Du merker om kortet syns det er for varmt....du får merklige streker, hvite prikker osv. Da MÅ du gjør sånn at kortet blir eller får det kaldere. Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Hva P,,,,,, skjedde her? Endret 2. desember 2005 av viper44 Lenke til kommentar
Jonas-H Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 hvor er det jeg loggfører temperaturen med dette programmet? leste det i en annen tråd. og hvor er det jeg ser temperaturer i det hele tatt? Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Er CPUen kaldere enn hovedkortet? Hva er tempen i rommet? Lenke til kommentar
sveini__ Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Har et Asus 7800GT som ligger på 40 grader idle, og ikke over 56-58 grader ved en times spilling på battlefield 2 med grafikken på fullt. Har stock kjøler, men har en zalhman kjøler liggendes som jeg skal sette på for enda lavere temp. rom temp på ca 25 grader. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 du trykker på en skjerm med et forstørrelseglass på, og så trykker du på den røde record knappen. Lenke til kommentar
Martin Klemp Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Vil dette si at hvis jeg kjøper meg en XFX GeForce 7800GT... så blir jeg nødt til å skaffe meg en vifte i tillegg?? Lenke til kommentar
Jonas-H Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Er CPUen kaldere enn hovedkortet? Hva er tempen i rommet? 5242887[/snapback] Vel, copy paste fra Everest Home Edition. Romtempen er forhåndshvis vanelig "vinter" temp, har på litt varme. Ikke noe spessielt varmt eller spessielt kaldt. Lenke til kommentar
Jonas-H Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 du trykker på en skjerm med et forstørrelseglass på, og så trykker du på den røde record knappen. 5242959[/snapback] Kanskje jeg er dum, men jeg finner ikke noe skjerm med et forstørrelseglass. Heh, litt mer spesifik? Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei. Det er helt normale temps på 7800GT. Ikke noe å være redd for. Kommer den opp i 80* burde du kansje roe ned litt, men så lenge den holder seg under det er det ikke farlig. Det er stor forskjell på hva en CPU og en GPU tåler. Mvh Andreas Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Du er ikke dum, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal forklare det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå