[Protus] Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Har dette hk`et med en xp 2500+ og har fått et problem: Hver eneste gang jeg starter maskinen må jeg først inn i BIOS for å stille CPU og RAM inn på nytt (joda, seff lagrer jeg) Når jeg så komme rinn i Windows må klokken stilles Når fikk jeg problemet? Under et eller annet krasj for en stund siden valgte jeg load fail-safe et eller annet eller load optimized et eller annet, er ikke sikker på hvilken. (har ikke den aktuelle pcen her jeg er nå). Har prøvd disse valgmuligheteen igjen for kanskje å rette opp, men det hjelper ikke. Mener å huske at en av mulighetene gjorde at ting fungerte men da fant ikke pcen onboard nettverkskortet samme hvor mye jeg og en kompis forsøkte med søk, drivere osv. Nå tror jeg imidlertid ikke at BIOSEN/klokken stiller seg automatisk uansett hvilken instilling jeg bruker. Problemet mitt kan høres merkelig ut, men håper noen er i stand til å sette seg såpass inn i problemet at de vet en løsning. Joda, PCen fungerer ellers kjempeflott, men man blir møkka lei av å stille BIOSEN, for ikke å snakke om klokken hver gang en starter opp maskinen (dog ikke nødvendig ved restarting) Takker varmt for alle svar! Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Det var altså ingen som kunne hjelpe meg med dette? Ellers, under oppstarten står følgene melding på skjermen: CMOS Checksumerror - Defaults Loaded. Jeg regner med at dette har med saken å gjøre. Vær så snill å hjelp meg med dette, jeg blir så frustrert av å stille ditt og datt hver gang jeg starter maskinen. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 skift/sjekk at det er strøm igjen på batteriet til c.mos.(det flate runde på hovedkortet). er det ok så prøv å resette cmos ved å flytte jumper..(se i manualen til h-kort) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå