tikka Skrevet 2. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2005 skal trimme motoren litt i min 94 golf 3 1,8i GT Special lurer på et nos anlegg til 7400. øker med 55-125 hk kommer ann på hvodan man stiller det inn. er det noen andre forslag? max 10 000 kr Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2005 For 10'000 er det kun et lystgassanlegg som gir en effektøkning som VIRKELIG merkes. MEN, å hente over 100hk ekstra fra gass krever litt. Du MÅ ha et mye romsligere eksosanlegg, uten kat eller helst med racekat. Du trenger trolig også en ny clutch, helst en sterkere. For å få gassanlegget til å fungere bra, uten å brenne stemplene eller blåse toppakningen trenger du å få det justert på rulle. Ei kraftigere bensinpumpe er heller ikke å forakte. Lystgass alene er ikke dyrt, men til sammen blir det vanskelig å holde seg under 10'000kr. Tror jeg ville økt budsjettet litt. Btw. NOS betyr ikke lystgass. NOS er navnet på et firma som leverer lystgassanlegg. (Nitrous Oxside Systems) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2005 Sikkert dumt spørsmål, men hva skal du med lystgass i en Golf 3..? Har du virkelig behov for det..? Bilen kommer med 90 hester originalt, greit nok den har skivebremser bak også, men den er ingen racerbil.. Tror heller ikke bilen har godt av dette.. Blir jo dobling av effekten, og da kommer jo bakdelene som Leo_ nevner.. Er begrensa hvor mye man får trimma disse bilene uten å turbokonvertere og slikt, men tror heller jeg ville gått for filter og eksos. Får ikke allverdens effekt, men pen lyd vertfall. @Leo_; I teorien står jo NOS for det du skriver, så det har jo en betydning, selv om det også er et firma som produserer det.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2005 Det blir som å gå i butikken å si du skal ha en Tine når du skal ha en pakke melk... Lenke til kommentar
vegard_S Skrevet 3. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2005 husk at du må øke to typer effekt: motoreffekt (selv om dette er med et NOS kit) og bremseeffekt (hinter til budsjettet ditt) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2005 Nå er det vel begrenset hvor mye tilleggseffekten vil bli brukt, man har du en aktiv kjørestil og kanskje kjører på bane er det viktig det som vegard_s sier. Du bør minst ha et sett med oppgraderte bremseklosser og aldri kjøre med bremsevæske eldre enn et år. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2005 Det blir som å gå i butikken å si du skal ha en Tine når du skal ha en pakke melk... 5246179[/snapback] Nja, Tine kan ikke tolkes på andre måter enn bare firmanavnet.. NOS kan tolkes som firmaet NOS, og selve nitro-oksid-systemet (som begge forkortes på samma måten).. Men jeg ser poenget ditt, det er mange som prater om NOS og har sett the Fast and the Furious, som egentlig snakker om firmaet men som mener selve systemet.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2005 Det var poenget, Nitrous Oxide Systems leverer ikke bare hele anlegg, de leverer jo reservedeler, tilleggsutstyr og tenningsretardere såvidt meg bekjent. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Dinitrogen (mon)oksid aka. lystgass aka N2O. NOS er enkelt og greit et system som driver gassen(N2O) i forbindelse med bensinmotorer, herunder primært i motorsport. Topic: 100% effektøkning kan du storsett glemme på en standard motor, hvis du har planer om at motoren skal vare en stund. Da må du i såfall investere i nye stempler, råder, veiv, etc. Lenke til kommentar
RBXtremos Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Dinitrogen (mon)oksid aka. lystgass aka N2O.NOS er enkelt og greit et system som driver gassen(N2O) i forbindelse med bensinmotorer, herunder primært i motorsport. Topic: 100% effektøkning kan du storsett glemme på en standard motor, hvis du har planer om at motoren skal vare en stund. Da må du i såfall investere i nye stempler, råder, veiv, etc. 5248733[/snapback] Så sant! Så sant! Du risikerer å ødelegge motoren hvis du skal bruke lystgass-system på standard motor... Lenke til kommentar
tikka Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 takk for mange svar. bare leker litt med tanken. Lenke til kommentar
vegard_S Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 takk for mange svar. bare leker litt med tanken. 5249108[/snapback] husk at det er tanken som teller Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Et 50hk gassanlegg vil neppe skade motoren. Så lenge blandingsforholdet er korrekt og eksosanlegget er stort nok burde det gå helt fint. Lenke til kommentar
vegard_S Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 Et 50hk gassanlegg vil neppe skade motoren. Så lenge blandingsforholdet er korrekt og eksosanlegget er stort nok burde det gå helt fint. 5253275[/snapback] mulig.. men det ville sett idiotisk ut spør du meg Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 Vil det ikke totalt sett være greiere å bruke de penga et lystgass anlegg koster på trim som varer i mer enn noen sekunder om gangen? Lenke til kommentar
vegard_S Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Vil det ikke totalt sett være greiere å bruke de penga et lystgass anlegg koster på trim som varer i mer enn noen sekunder om gangen? 5253391[/snapback] Ikke med dette budsjettet... Endret 5. desember 2005 av vegard_S Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 125 ekstra hester uten tilsvarende oppgradering av understell og bremser tror jeg kan bli en interessant affære. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 125 ekstra hester uten tilsvarende oppgradering av understell og bremser tror jeg kan bli en interessant affære. 5253412[/snapback] Så lenge det varer... :!: Lenke til kommentar
vegard_S Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 125 ekstra hester uten tilsvarende oppgradering av understell og bremser tror jeg kan bli en interessant affære. 5253412[/snapback] det er ikke akkurat bremseeffekten du bør bekymre deg over hvis du putter inn et 125hk NOS system i en Golf 1,8L min venn. Lenke til kommentar
tikka Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 nei. bremse effekten er god nokk skivebremser foran og bak.det er noen racing bremser som sitter på den nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå