Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei, Har kjøpt meg denne bærbaren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309749 http://www.fujitsu-siemens.com/products/mo...ilo_m_1437.html Og etter å ha lett litt etter en brukelig ati driver finner jeg denne driveren: Mobility Radeon X700 - Hypermemory 512MB som skapte oppmerksomhet, riktignok så står det at den er laget for min type bærbar men jeg vil bare bekrefte om dette skjermkortet som er i bærbaren har denne hypermemory egenskapen..? Maskina er oppgradert til 1024 MB ram 1.Hva er egentlig Hypermemory? (forklar nærmere?) 2.Kan jeg bruke Hypermemory? 3.Får jeg noe særlig utbytte av det? Beklager hvis jeg har postet i feil kategori, vet ikke om det skal her eller i bærbar Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hypermemory er det samme som nVidia Turbocache, d.v.s at grafikkortet spiser av hovedminnet for å få grafikkminne. Det eneste man sparer med dette er kostnader, men det yter dårligere enn et kort med dedikert minne. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Fra datasheet'en >>> PCI Express graphic card based on MXM type 1 <<< og >>> ATI Mobility Radeon X700 with 128 MB RAM Graphics PCI Express graphic card based on MXM type 1: ATI Mobility Radeon X700 128 MB DDR1 external Video RAM <<< Virker som om kortet har 128MB eget minne, men om det stoetter hypermemory kan det laane ekstra minne fra systemet. Men som Smirnoff sier, hypermemory er treigere og det er nok bedre aa slaa av litt detaljer slik at ting passer inn i de 128MB'ene paa grafikk kortet. En annen morsom ting er jo at maskina har MXM, noe som betyr at om du kan aapne maskina uten aa miste garantien kan du faktisk oppgradere skjermkortet (om du faar tak i et nytt MXM kort uten aa selge sjela vel og merke :-) ) - Per Christian Endret 3. desember 2005 av Flippo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Takk for gode svar ! Som vanlig Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Siden et dypdykk i MXM spec'er, websider og en annen diskusjon her har det vel og kommet frem noen begrensninger. Om maskina har MXM 1 kan du kun oppgradere til andre MXM 1 kort dersom maskin leverandoeren ikke har vaert en jaevel og lagt til noen proprietaere egenskaper ved kortet eller bios. Virker som om det kun er Go 6600 kortet som er MXM 1 alternativ, og tilgjengelighet er vel omtrent som charter-turer til maanen. - Per Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå