Gå til innhold

X700 Hypermemory? (bærbar)

Gjest Slettet+5432143541

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5432143541

Hei,

Har kjøpt meg denne bærbaren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309749

http://www.fujitsu-siemens.com/products/mo...ilo_m_1437.html

Og etter å ha lett litt etter en brukelig ati driver finner jeg denne driveren: Mobility Radeon X700 - Hypermemory 512MB som skapte oppmerksomhet, riktignok så står det at den er laget for min type bærbar men jeg vil bare bekrefte om dette skjermkortet som er i bærbaren har denne hypermemory egenskapen..?

Maskina er oppgradert til 1024 MB ram

1.Hva er egentlig Hypermemory? (forklar nærmere?)

2.Kan jeg bruke Hypermemory?

3.Får jeg noe særlig utbytte av det?

Beklager hvis jeg har postet i feil kategori, vet ikke om det skal her eller i bærbar :whistle:

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra datasheet'en

>>>

PCI Express graphic card based on MXM type 1

<<<

og

>>>

ATI Mobility Radeon X700 with 128 MB RAM

Graphics

PCI Express graphic card based on MXM type 1:

ATI Mobility Radeon X700

128 MB DDR1 external Video RAM

<<<

Virker som om kortet har 128MB eget minne, men om det stoetter hypermemory kan det laane ekstra minne fra systemet. Men som Smirnoff sier, hypermemory er treigere og det er nok bedre aa slaa av litt detaljer slik at ting passer inn i de 128MB'ene paa grafikk kortet.

En annen morsom ting er jo at maskina har MXM, noe som betyr at om du kan aapne maskina uten aa miste garantien kan du faktisk oppgradere skjermkortet (om du faar tak i et nytt MXM kort uten aa selge sjela vel og merke :-) )

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Siden et dypdykk i MXM spec'er, websider og en annen diskusjon her har det vel og kommet frem noen begrensninger. Om maskina har MXM 1 kan du kun oppgradere til andre MXM 1 kort dersom maskin leverandoeren ikke har vaert en jaevel og lagt til noen proprietaere egenskaper ved kortet eller bios. Virker som om det kun er Go 6600 kortet som er MXM 1 alternativ, og tilgjengelighet er vel omtrent som charter-turer til maanen.

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...