Arctic Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Hehe, nytt plexi-spørsmål fra meg Skulle matte et stykke plexi i dag, for og få lysbryting. Problemet er at jeg ikke ble helt fornøyd. Jeg fikk det "bare" lys grått, men jeg ønsker det ennå mer mot hvitt, for max lyseffekt, og minst mulig innsyn. Jeg prøvde med sandpapir 120 først, og deretter med 600, men resultatet var det samme. Hva kan jeg prøve nå? (vet det skal være mulig og få det tilnærmet kritthvitt) Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Vet noen har fått sandblåst plexien.............! Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Kjøp 1200 eller 1000 på bensinstasjonen!! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Jeg har 1200 liggene her, men kan ikke helt se det skal bli bedre. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Det beste du kan gjøre, er å få sandblåst / glassblåst plexiplata. Utstyret kan du faktisk kjøpe selv, for en billig penge. Chlas Ohlsson er stedet. Men NB! Obligatorisk utstyr er en søplesekk over hodet, med hull til øyne. Som også må dekkes med beskyttelsesbriller! Og er en grisejobb som absolutt må utføres utendørs! Alternativet er å gå til et velutstyrt verksted, som har utstyr for såkalt "glass-peening". I prinsippet det samme som sandblåsing, men i stedet for sand brukes bittesmå glassperler. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Jeg vet at det finnes tape som kan limes på baksiden som ser ut som det er frosty. Det fåes kjøpt i store stykker (ark). Da går det an å klippe ut noen fine logoer eller bilder, det er meget bra. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. september 2002 Forfatter Del Skrevet 1. september 2002 Takk for tips folkens! Sandblåsing blir nok uaktuelt i første omgang. Detaljen som er/skal frostes er ikke akkurat en stor og vesentlig del av kassa. Men jeg kom på en ting nå. Tror jeg skal prøve aceton eller tynner og se hva som skjer da. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Det blir ikke noe serlig bra, har prøvd det. Det blir veldigt sjoldete. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 skal du gjøre saken matt??? bruke modellfly lakk ... det tar og smelter og føkker opp plast Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Å smelte plasten var vel ikke helt planen? Du kan jo enten kjøpe plexiglass som er ferdig matt på en side (eller skal du bare ha en liten del matt?), eller så tror jeg nok sandblåsing er den beste løsningen. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Finn en eller annen som har en kompressor i et lite verksted eller noe og få den sandblåst =) må si meg enig i at det burde bli bra....Sandpapir er sjelden noe bra til slike ting, blir for ugjevnt... Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 jeg kjenner en fyr som brukte negllakkfjerner på bilvinduet. det ble litt frosty lignende. kanskje du burde prøve det. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 hvordan iall verden sandblåser man en liten del da ;P Men dette hørtes interessant ut.. Noen som har en link til en case som er modda på denne måten? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Den 2002-09-02 19:31, Domino skrev:hvordan iall verden sandblåser man en liten del da ;PMen dette hørtes interessant ut..Noen som har en link til en case som er modda på denne måten? Har ingen link, men kan forklare hvordan man sandblåser en liten del av plata: Området som _ikke_ skal blåses, dekkes ganske enkelt med tape i et passende felt omkring stedet som skal sandblåses. Tapen har den egenskap at den faktisk tåler sandblåsinga uten å gå istykker! Har sjøl laget en AMD-logo i et plexi-vindu, ved først å printe ut logoen på et stykke kontaktpapir. Deretter skjæres logoen ut, og papiret som da blir igjen, klistres på glasset. Blås ivei i "logo-feltet" i papiret, og du får deretter en fin logo på glasset! :smile: Lenke til kommentar
Domino Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Tape skades ikke av sandblåsing? Lekkert.. hm.. hvilken tape forresten? :wink: Takk for tipset! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Den 2002-09-02 20:50, Domino skrev:Tape skades ikke av sandblåsing?Lekkert.. hm.. hvilken tape forresten? :wink:Takk for tipset! En hvilkensomhelst plastbasért tape. Elektrotape, "teatertape" etc. Poenget er at sanden bare fjærer unna plasten, uten å gjøre skade på denne. Effekten av sandblåsing er best mot harde flater. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: En hvilkensomhelst plastbasért tape. Elektrotape, "teatertape" etc. Poenget er at sanden bare fjærer unna plasten, uten å gjøre skade på denne. Effekten av sandblåsing er best mot harde flater. vanlig maskeringstape funker også fint :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå