cybirg Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg har mottatt en vare fra USA som det skal betales forenklet fortollingsgebyr og mva for. Pakken har jeg hentet på posten, men jeg har ennå ikke betalt noe utover prisen til butikken i USA. Når skal toll og mva betales? Får jeg faktura i posten eller skulle dette vært betalt før jeg fikk varen utlevert fra Posten/Fedex? Sist jeg betalte toll og mva synes jeg å huske at det skulle betales på postkontor eller at jeg fikk en faktura, men det er så lenge siden at jeg ikke husker helt. Noen som vet? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg har mottatt en vare fra USA som det skal betales forenklet fortollingsgebyr og mva for. Pakken har jeg hentet på posten, men jeg har ennå ikke betalt noe utover prisen til butikken i USA. Når skal toll og mva betales? Får jeg faktura i posten eller skulle dette vært betalt før jeg fikk varen utlevert fra Posten/Fedex? Sist jeg betalte toll og mva synes jeg å huske at det skulle betales på postkontor eller at jeg fikk en faktura, men det er så lenge siden at jeg ikke husker helt. Noen som vet? 5241783[/snapback] Hvis jeg ikke husker feil, så har Fedex en avdeling i Norge/Oslo, så det er de som tar seg av fortolling, før de sender pakken videre innenlands med Posten. Med andre ord får du nok en regning fra Fedex snart. Om det hadde vært en dyr pakke ville du kanskje fått regninga først, og vært nødt til å betale den før pakke ble videresendt... Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Ta det med ro. Ikke klag om det ikke dukker opp regning :!: Lenke til kommentar
thbor Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hei, Hvis du fikk pakken med fedex og oppga at det var en privat pakke så går det som regel som samples(prøver) Men av erfaring vet jeg at fedex kan sende fortollingsregningen opptil seks måneder etter at du har hentet varene dine. Hvis det var posten du hentet pakken på så pleier man å betale fortollingsgebyr og moms der(Har ihvertfall aldri sluppet unna det der) Håper du finner ut av det. Med vennlig hilsen Thomas B- Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Bestillte "Fellowship Of The Ring" fra play.com, og måtte betale toll på det. Fikk pakken i posten med seddel om at fortolling var foretatt, men mottok aldri en regning, inkasso eller påminnelse. Dette var 2 år siden. Snodige saker. Du får nesten vente og se. Endret 3. desember 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Bare ta det med ro... Regninga dukker vel opp i posten etter hvert... Da jeg handlet laptop fra usa i vår fikk jeg ikke mva/toll regninga før etter ca 3 månder, selv om jeg ringte å spurte så kunne de ikke fortelle meg når den kom, bare at det var litt forsinkelser i systemene deres... :!: Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Dette er sendt som en kommersiell pakke så sannsynligvis får jeg vel regning. Posten har derimot blingset med dette. Jeg bestilte en pakke fra Asia en gang og slapp å betale toll og mva ved utlevering. Det kan vel skyldes en lite kompetent post-i-butikk ordning, men helt ok for meg. En annen gang (også Posten) fikk jeg faktura sammen med pakken, men unnlot å betale den. Har faktisk ikke hørt noe om det enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå