Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Så forbanna på buss sjofør, klage?

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Veit ikke om det er noen som har tatt 70 bussen til jernbanetorget i Oslo her jeg?

Værtfall, rett etter Ryen, så kommer det en drit lang bratt bakke nedover til Gamlebyen og Loenga...

Det er spesielt en stop som er på toppen av en ''hylle'' i bakken, og der skulle en kar av, men bussjåføren bare kjører på, og neste stasjon er ikke før langt nedi bakken.

Stakkaren måtte gå hele veien opp igjen på speil blank is...

og det er alltid han ene bussjåføren også :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rute nr 914? Isåfall så er du ikke den eneste som har tenkt og klage.. Halve Drøbak er minst like iriterte som deg, men det er fordi de ikke slipper på skoleelver osv da..

Kan du ikke bare ta toget?

5247736[/snapback]

Tar toget hjem... trenger bare buss for å komme meg siste stykket :p

går du på Ås vgs?

5248839[/snapback]

Ja, jeg går på Ås vgs...

Lenke til kommentar

Fy faen...

I dag nekta han meg adgang igjen!!

Og jeg som tilogmed hadde vært inne på terminalen og hørt og de gav meg kart over sonene og jeg skal ikke reise ut av sone S04 når jeg har kort som gjelder til S06!

Han sa at jeg aldri skulle vise meg på den bussen igjen og at det ikke hjalp å overtale han med kart osv!

Hva slags oppførsel er det? fy faen tulling ass....

Klage er det første jeg gjør på skolen i morra ass!

Lenke til kommentar
Heisann!

Nå kan man si at jeg har nådd mitt briste punkt!!

Jeg bodde i Asker for 2 uke sia, men nå har jeg flytta til ski!

Da jeg bodde i Asker fikk jeg en Skolebillett på 10 soner, som går fra Asker til Ås.

Det er ikke første gangen jeg tar bussen fra ski sentrum og til der jeg bor, men det er nok ganger til at en person har hindret meg 3 ganger!

Problemet er at han påstår at det skolekortet kun gjelder for Oslo vest, men når jeg har fått soner som gjelder fra Ås til Asker burde jeg kunne ta bussen fra Ski og hjem evt til Skolen..

Jeg har tatt bussen hver eneste dag hjem de siste 2 ukene, men hver gang han gamle idioten sitter bak rattet hindrer han meg ( i dag ble han irritert over at jeg ikke skjønte at kortet ikke gjelder)...

Er det noen som har en ide om hva jeg bør gjøre?

Jeg vurderer sterkt å ringe til SL (store oslo et eller anna) og klage evt få skolen til å skrive et brev som sier at det kortet gjelder!!

Noen som har noen forslag ??

Er mer enn takknemlig for svar.

5241674[/snapback]

føler med deg, bor selv på Nordby, det er mot Vinterbro fra Ski, og jeg tar selv timesexpressen til Oslo hver dag, og det er mye fucka bussjåfører i follo :p

Ett eksempel: Det koster 46 kroner for tur til Oslo, men det er av buss dudsa som alltid skal ha 53.

Er jo bare snakk om 6 kroner sier dere kanskje? Joa,greit nok det, men koster det 46 så koster det 46.

5242709[/snapback]

pirke pirke, det er snakk om 7kr. :tease:

Lenke til kommentar

De 10 soners skolekortene skal gjelde i hele Oslo og Akershus så vidt jeg har forstått. Gå inn på http://www.slnett.no å se om du finner noe der, du kan jo ta kontakt med SL også, og be om at de skriver et bekreftende brev til deg. Hvis han sjåføren da krangler får han ta kontakt med SL, som faktisk er oppdragsgiver. Busselskapet kjører på oppdrag for SL, og etter SLs bestemmelser. Har forøvrig også hatt problemer med bussjåfører og konduktører på tog som henger seg opp i studentkortet mitt.

Endret av abrj
Lenke til kommentar
De 10 soners skolekortene skal gjelde i hele Oslo og Akershus så vidt jeg har forstått. Gå inn på http://www.slnett.no å se om du finner noe der, du kan jo ta kontakt med SL også, og be om at de skriver et bekreftende brev til deg. Hvis han sjåføren da krangler får han ta kontakt med SL, som faktisk er oppdragsgiver. Busselskapet kjører på oppdrag for SL, og etter SLs bestemmelser. Har forøvrig også hatt problemer med bussjåfører og konduktører på tog som henger seg opp i studentkortet mitt.

5255213[/snapback]

Hadde forøvrig en venn som bor i Asker!

Han hadde også fått et sånt studentkort så da vi skulle møtes i Oslo hadde jo han fått beskjed fra skolen av han fikk no avslag på biletten!

Men neida.. fullpris, endte med at han måtte legge ut med 100kr tur/retur....

Hva skjer med selskapene a?

Det er jo overprisa så sykt... også når de i tillegg ikke kan svare for seg og ikke kjenner til reglene er det ikke verdt å reise med dem ass...

Jeg har ringt til SL, gjorde det etter jeg skrev det siste innlegget, ender med at mamma og pappa sender inn en klage på fyrn og sender med en kopi av kortet for så å spørre om det gjelder eller ikke! eller så får jeg bare skaffe meg et som passer til skole ruten min!

Btw. det var Buss 563 fra Ski buss stasjon til Mysen hvis noen lurer :hrm:

Lenke til kommentar
Som Ragnar overher forteller - private busselskaper som faktisk trenger kunder(kanskje de kunne konkurrere med et annet busselskap i tillegg) ville om ikke annet gi langt bedre service.

5245333[/snapback]

De fleste busselskap er private og de gir ikke bedre service, heller tvert imot. De er tynet på anbudet, og må tjene penger, det går utover sjåførene som får dårligere betingelser og dermed er sure, og det går utover service, vedlikehold...

Fin sak det der.

Lenke til kommentar
De fleste busselskap er private og de gir ikke bedre service, heller tvert imot. De er tynet på anbudet, og må tjene penger, det går utover sjåførene som får dårligere betingelser og dermed er sure, og det går utover service, vedlikehold...

Fin sak det der.

Det er fett å tenke på da man leser at en av bussene i selskapet sitt har kjørt av vegen pga å ha mistet et jul etc ;D

Lenke til kommentar

Da har jeg klaget til SL og fyrn som ordner med buss i Follo :D

De sier at hvis jeg blir nekta en gang til så skal jeg notere navn og hvilket selskap han kjører for! hoho.. de sa også at de var skuffet over oppførslen hans og at kortet mitt gjelder over en langt større rekkevidde enn fra Ski til Ellingsrudlia som ikke er 1.5km en gang!

Ahhh.. herlig å ha noen på laget :p

Lenke til kommentar
Er det noen som har en ide om hva jeg bør gjøre?

Jeg vurderer sterkt å ringe til SL (store oslo et eller anna) og klage evt få skolen til å skrive et brev som sier at det kortet gjelder!!

Noen som har noen forslag ??

Er mer enn takknemlig for svar.

5241674[/snapback]

send mail til SL og Trafikanten. på denne måten får du skriftlig bekreftelse på at du har rett. denne kanbrukes til å gni inn i ansiktet på sjåføren når han ypper seg neste gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...