Maroder_S Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 TV-kortet har blitt en av hovedkomponentene i de nye medie-PC-ene. Vi tester fem TV-kort for bruk i både HTPC-er og mer tradisjonelle PC-er. Les mer Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 kult, har planer om å kjøpe ett sånnt snart! Lenke til kommentar
t0ffluss Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei! Når dere tester TV kort, hvorfor, primært bruker dere Windows MCE? hvorfor ikke teste med noe annet software, som fks meedio? greitt å teste med noe annet også da, som ikke koster skjorta og jeg mener jeg ikke har sett noe test på akkurat dette programmet. correct me if im wrong Richard Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Når dere testet, hvilken oppløsning testet dere på? På de to TV-kortene jeg har hatt før har dette vært et stort issue, og er fortsatt det på det jeg har nå. men det betyr kanskje ikke noe lenger nå? Lenke til kommentar
Erl1d Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 savner at testene her ikke omhandler annet enn windows plattformen jeg. vet det er flere lesere her (selv om vi er en veldig minoritets gruppe) som bruker andre os. men men, kanskje jeg er litt vel kravstor Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det står at man må kjøpe dvd dekoder til haupauge kortet, dette stemmer vel ikke? Det følger jo med mpg2 dekoder (dog som muligens ikke virker på dvd) eller man kan laste ned dekoder fra hjemmesiden til haupauge. Lenke til kommentar
G Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg har ennå tilgode å se et TV-kort produkt som virkelig imponerer. Men det var jo en grei nok test. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) hmm, interressant test, i og med at jeg driver å grubler på om jeg skal anskaffe meg et tv-kort. blir vel kanskje et slikt pinnacle-kort på meg da, det virket greit nok. Endret 2. desember 2005 av Wazu Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 en kammerat av meg hadde pinnacle kortet... må ha veldig kraftig pc for at opptak ikke skal hakke... pluss at s-video og komposite ikke fungerer med pinnalce programvaren Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 en kammerat av meg hadde pinnacle kortet... må ha veldig kraftig pc for at opptak ikke skal hakke... pluss at s-video og komposite ikke fungerer med pinnalce programvaren 5242578[/snapback] hmm, ikke noe for et 1,2 ghz mini-itx basert system altså. søren, får se meg om etter et annet kort da. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det jeg savner i denne testen er om kortene er støttet av dscaler eller ikke, og hvordan kvaliteten på bildet blir. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 en kammerat av meg hadde pinnacle kortet... må ha veldig kraftig pc for at opptak ikke skal hakke... pluss at s-video og komposite ikke fungerer med pinnalce programvaren 5242578[/snapback] Hva er kraftig pc i dine øyne ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det jeg savner i denne testen er om kortene er støttet av dscaler eller ikke, og hvordan kvaliteten på bildet blir. 5242682[/snapback] Ja jeg er litt enig, selv i en kort test som dette synes jeg det nærmest er en nødvendighet å nevne dscaler-støtte. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Synd at Linux ikke støttes. Jeg har planer om å oppgradere fra Windows XP til Ubuntu og må da skifte ut det gamle Pinnacle TV-kortet jeg har nå på grunn av manglende driverstøtte fra Pinnacle. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Synd Hauppage PVR150 ikke kom med fjernkontroll ellers hadde jeg kjøpt denne, har planer om en HTPC i stua som ikke så lenge. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 men til HTPC ville vi selvsagt satset på en versjon med fjernkontroll. Kortet finnes for øvrig også i en lavprofilsutgave Hvorfor det, når man har egen fjernkontroll til W-MCE? Trenger ikke mer fjernkontroler enn nødvendig... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Noen her som har prøvd Mediaportal? Har en kollega som bruker denne sammen med ett Happahaugekort og han skryter hemningsløst av denne programvaren (freeware) Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hadde håpet på at der tok med et kort fra teeratec også f.eks. 1200 DVB-c Hvordan er dette i forhold til de testede ? Noen med erfraringer? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 men til HTPC ville vi selvsagt satset på en versjon med fjernkontroll. Kortet finnes for øvrig også i en lavprofilsutgave Hvorfor det, når man har egen fjernkontroll til W-MCE? Trenger ikke mer fjernkontroler enn nødvendig... 5242985[/snapback] Nei man får kjøpt et spesielt tastatur til win mce med musepeker på høyre side. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Synd at Linux ikke støttes. Jeg har planer om å oppgradere fra Windows XP til Ubuntu og må da skifte ut det gamle Pinnacle TV-kortet jeg har nå på grunn av manglende driverstøtte fra Pinnacle. 5242921[/snapback] Javel? har selv hatt pinnacle pctv og det har fungert "out of the box" med de distroene jeg har prøvd.Har du sjekket om kortet fungerer under knoppix / kanotix? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå