PelsJakob Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Etter at jeg installerte Mozilla Firefox 1.5, er det ikke lenger mulig å bruke tegnene « og » i innlegg i forumet. Tastekombinasjonene for disse tegnene er henholdsvis alt+0171 og alt+0187, men det som skjer når man bruker disse tastekombinasjonene i forumet, er at man kommer inn på sider i hw.no-nettverket istedenfor. Alt+7 fører en til denne siden, mens alt+8 fører en til denne siden. Jeg forsøkte å bruke de samme tastekombinasjonene på hw.no, og da skjedde det samme. Det kan med andre ord se ut som det er lagt inn hurtigtaster på alle sidene i hw.no-nettverket. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette? Dersom det er tilfellet, er det eventuelt mulig å omgå dette på et vis? Lenke til kommentar
pej Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hvis du ser nærmere på lenkene i menyen vår (både her i forumet og på forsiden til HW), så benytter disse noe som heter accesskey. Lenken til guider ser f.eks slik ut: <a href="http://www.hardware.no/guider" title="Guider" accesskey="7">Guider</a> Attributten accesskey lager en tastatursnarvei til lenken, i dette tilfellet vil altså Alt+7 ta deg til Guider. Vil anbefale deg å slå på HTML i posten din og bruke HTML-entitetene istedenfor i de tilfeller hvor du skulle ha behov for å benytte « og ». Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Takk for tipset, men hvordan slår man på html-kode i et innlegg? Lenke til kommentar
pej Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det er en dropdown-meny nedenfor tekstfeltet når du skriver en post, denne står som default "HTML av". Du står fritt til å endre denne om du vil aktivere HTML. Lenke til kommentar
PT Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ingen slik dropdown hos meg... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Tråden er feilpostet i "Tilbakemeldinger > Hardware.no" Flyttes til "Tilbakemeldinger > Tilbakemeldinger om forumet" Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Takk for tipset, men hvordan slår man på html-kode i et innlegg? 5241758[/snapback] Det kan ikke vanlige brukere gjøre av sikkerhetsårsaker. (Les: Blir for lett å kunne ødelegge forumdesignet i en tråd) Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Så konklusjonen blir at den eneste måten man kan skrive korrekt norsk på i forumet, er ved å kopiere tegn fra andre programmer for så å lime dem inn når man skriver innlegg? Man skulle tro at det var mulig å finne en mer elegant løsning. (For min del kunne man godt fjernet disse hurtigtastene det er tale om, men det finnes gjerne de som finner dem nyttige.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg