Gå til innhold

Problemer med forumet og hw.no i Firefox 1.5

Anbefalte innlegg

Etter at jeg installerte Mozilla Firefox 1.5, er det ikke lenger mulig å bruke tegnene « og » i innlegg i forumet. Tastekombinasjonene for disse tegnene er henholdsvis alt+0171 og alt+0187, men det som skjer når man bruker disse tastekombinasjonene i forumet, er at man kommer inn på sider i hw.no-nettverket istedenfor. Alt+7 fører en til denne siden, mens alt+8 fører en til denne siden. Jeg forsøkte å bruke de samme tastekombinasjonene på hw.no, og da skjedde det samme. Det kan med andre ord se ut som det er lagt inn hurtigtaster på alle sidene i hw.no-nettverket. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette? Dersom det er tilfellet, er det eventuelt mulig å omgå dette på et vis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser nærmere på lenkene i menyen vår (både her i forumet og på forsiden til HW), så benytter disse noe som heter accesskey.

Lenken til guider ser f.eks slik ut:

<a href="http://www.hardware.no/guider" title="Guider" accesskey="7">Guider</a>

Attributten accesskey lager en tastatursnarvei til lenken, i dette tilfellet vil altså Alt+7 ta deg til Guider.

Vil anbefale deg å slå på HTML i posten din og bruke HTML-entitetene istedenfor i de tilfeller hvor du skulle ha behov for å benytte « og ».

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så konklusjonen blir at den eneste måten man kan skrive korrekt norsk på i forumet, er ved å kopiere tegn fra andre programmer for så å lime dem inn når man skriver innlegg? Man skulle tro at det var mulig å finne en mer elegant løsning. (For min del kunne man godt fjernet disse hurtigtastene det er tale om, men det finnes gjerne de som finner dem nyttige.)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...