jstorelv Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Hvordan kan jeg gjøre slik at data som jeg henter fra en mysql database blir presentert til web-leseren som en excel eller word fil? Endret 2. desember 2005 av jstorelv Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Excel-filer: http://sourceforge.net/projects/psxlsgen/ Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Eller bare bruk <table> og lagre fila som .xls Lenke til kommentar
jstorelv Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg ønsker ikke å lagre fila. Jeg ønsker å presentere en siden som en xls eller doc fil. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Lagre filen = send filen som .xsl fil. Lenke til kommentar
jstorelv Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Kanskje et litt dumt spørsmål....: Hvordan kan jeg da lagre filen som xls.... Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 fopen tror jeg er funksjonen du trenger, søk på php.net Lenke til kommentar
jstorelv Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg kan vel ikke bruke fopen når jeg ikke ønsker å skrive til lokal disk på web-serveren, men å gi browseren en fil som genereres on-the-fly Lenke til kommentar
eydybdal Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 bruk fopen, lagre fila på serveren, så sender du den, og eventuellt sletter fila igjen fra serveren etter den er sendt Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 header(); Send den men en HTTPheader. Da veler du MIME til application/ms-excel eller noe lignende, og (husker ikke helt) spesifiserer filnavnet. Søk på header() på php.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå