mbst Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Jeg har en backup av min Windows-installasjon liggende, denne ble laget ved hjelp av PowerQuest DriveImage 2002. Disken jeg tok backup av kjører FAT32. Hvis jeg endrer filsystemet til NTFS, vil da imaget fortsatt kunne legges inn på C:? Har en følelse av at hvis det fungerer, vil resultatet mer tilsvare en ren konvertering (med innhold intakt) til NTFS enn en reformatering og endring til NTFS med clean Windows-install. Litt vanskelig å forklare, men uansett - hvordan vil dette fungere? Det det hele avhenger av, er vel om DriveImage lagrer backupen på en slik måte at filenes plassering på disken beholdes, eller om det bare lagrer filene, og - når backupen skal gjennopprettes - legger filene inn på disken rett etter hverandre fra begynnelse til slutt, uten evt mellomrom som var der fra før backupen ble tatt. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Har ikke testa det du spør etter, men har sett andre få problemer, hvis de i mellomtiden har flashet DVD/ CD-RW etc. med ny Firmware. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Det vil bli endret til det filsystemet image hadde. I ditt tilfelle blir det FAT32. DI virker slik at når du legger inn et image på en partisjon, så blir jo partisjonen slettet(hvis du har noe der) og deretter opprettet med imaget. Altså, det spiller ingen rolle hva filsystem du har liggende på den eksisterende partisjonen, det er filsystemet på imaget som avgjør. Dessuten så kopierer DI sektor-for-sektor, istedenfor fil for fil. Resultatet er at filsystemet blir helt identisk, inkludert fragmentering osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå