PoWit Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jamen det høres jo bra ut Lenke til kommentar
int20h Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Grunnet overflom av LCD-produkter vil trolig prisen synke ytterligere på slike produkter i begynnelsen av neste år. Les mer Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Da blir det nyskjerm på nyåret på meg hvertfall Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 passer jo fint, siden jeg skal ha nytt system rundt juletider, og da må man jo ha ny skjerm og. 17" skjerm er jo litt lite anno 2005 Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Gi meg gode rimelige 20" så karnsje jeg biter på... Er jo bortkastet med dyre skjærmkort når jeg ikke får kjørt mer enn 1280x1024 Lenke til kommentar
Juke Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Dette er vel dårlige nyheter for produsentene av plasmapaneler, kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Dette var jo positivt, håper bare jeg klarer å vente med å kjøpe ny skjerm til prisene har gått ned på 20" ere også, eventuelt at det blir noe enda større da. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg skal kjøpe meg en ny LCD skjerm når jeg finner meg en som er god å bruke, med gode farger, har en 20"/21" som jeg ikke bruker, bruker nå en 20"CRT fordi jeg syntes fargene på LCD skjermen er "fæle" mørke farger går inn i hverandre og alt blir likt (kanskje egentlig ikke så ille som det høres ut som) og denne ble det betalt et par tusenlapper for, husker ikke merket atm siden jeg ikke er hjemme. Men skal jeg ha en ny LCD er det ikke så viktig med 2ms 4ms eller noe slik bare fargene er gode! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Jeg skal kjøpe meg en ny LCD skjerm når jeg finner meg en som er god å bruke, med gode farger, har en 20"/21" som jeg ikke bruker, bruker nå en 20"CRT fordi jeg syntes fargene på LCD skjermen er "fæle" mørke farger går inn i hverandre og alt blir likt (kanskje egentlig ikke så ille som det høres ut som) og denne ble det betalt et par tusenlapper for, husker ikke merket atm siden jeg ikke er hjemme. Men skal jeg ha en ny LCD er det ikke så viktig med 2ms 4ms eller noe slik bare fargene er gode! 5241194[/snapback] Da bør du se nærmere på LaCie PhotonVision II 20" som er i ukens tilbud hos NetShop for tiden. Nåpris er kr 5995,- mot kr 6750,- til vanlig. Jeg har bestilt en selv og nå er det bare tre til på lager, så det kan være lurt å få fingeren ut. Skjermen skal visst være svært bra mht fargegjengivelse etc, og er en av de få jeg har vurdert som når opp til mitt bruk (jeg er fotograf). Du kan lese HW.nos test av den her. Endret 2. desember 2005 av Aetius Lenke til kommentar
[Calavera] Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Åj, dette høres fint ut Kanskje jeg går til investering av en 19-20" skjerm Lenke til kommentar
V-by Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Etter det jeg leste på testen, så denne konge ut! tror jeg skal bestille meg en slik en.. Lenke til kommentar
dib Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 som mange andre skal jeg også ha meg en lcd på nyåret =D Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Noe som er litt interessant er at prisen på tilpassede briller kan gå opp, dvs, et metall som er sentralt i produksjonen av en viss type brilleglass som avviker fra et "standard" utvalg er en av bestanddelene i lcd-skjermer. Den økte etterspørselen av dette metallet (husker ikke i farten hva det heter) gjør at prisen på såkalte Rx glass kan, og vil, øke på sikt. I tilfelle noen lurte.. Derfor er det vesentlig at man kjøper en lcd-skjerm som har sunket i pris, for å kompensere for økte priser på briller. Men, jeg håper at Hyundai setter ned prisene, jeg skal kjøre dual view med to L90D+ med fast pivotfunksjon. Blir trivelig med 2048*1280... Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Japp.. en god, ikke helt uventet, nyhet. Skal også investere i en 19 eller 20" skjerm ut på nyåret. Så det virker som produsentene oppnår det dem prøver på.. altså selge flere skjermer.. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 da blir det ned prioritering på andre saker og 20" skjerm Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Glimrende! Jeg tenker å kjøpe meg LCD-TV (pga høy oppløsning) i løpet av 2006 og da er det greit at prisene faller. Dog, er det ikke uventet. 2004 og 2005 har vært store år for migrering fra CRT til LCD på PC ola nordmann og joe sixpack. Holdbarheten er på LCD lang og folk flest kommer nok til ha skjermene sine lenge så salget vil nok falle. Produksjonskapasiteten er jo beregnet på etterspørselen som er per i dag. Lavere etterspørsel fremover gir naturligvis synkende priser og/eller bedre produkter. Selv venter jeg på at 37" LCD-TV med 1920x1080 skal falle ned til nivået for dagens 32" med 1366x768. Altså ned til rundt 10.000 kr. Jeg tror dette kan skje om ca et års tid. Mye av grunnen til at 37" har kostet veldig mye mer enn 32" i det siste er at 6. (?) generasjons LCD-fabrikker er begrenset til ett panel per "plate" med 37" men får to paneler på 32" ut fra samme "plate". Neste generasjons fabrikker som får 2 paneler på 37" ut fra hver plate vil gjøre at kostnadene og dermed prisene synker drastisk. Samtidig vil farger og responstid bedre seg noe ved denne overgangen. Jeg forventer også at PC-skjermer på 20" med 1600x1200 eller 1680x1050 vil ta over prissjiktet som 19" med 1280x1024 har hadd det siste året i løpet av 2006. Med andre ord: Et godt år å planlegge en oppgraering fra din gamle 17-19" til 20". Endret 2. desember 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Flott! Et priskrakk er jo nødt å komme når de fleste har skaffet seg LCD-skjermer til både PC-en og TV-en. Jeg drømmer om en 42" LCD-TV til under 10.000 kroner...Kanskje det blir en realitet neste år? Endret 2. desember 2005 av kilik Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hehe, skjønner hva du mener kilik. Tviler på at vi får det så utrolig billig, kan hende det bare er på de eldre modellene. Ikke at jeg trenger noe nytt på en stund. Blir spennende å se. Lenke til kommentar
G Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Fint. Venter ennå på at OLED skal gjøre sin store inntreden. Noen som har noe nytt fra den fronten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå