Hermans1 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Sitter nå på en 3 år gammel Dell Dimension 8200, gidder ikke bytte ut denne nå, da jeg ikke kommer til å bruke den så voldsomt mye lenger, men kunne allikevel tenkt meg å kjøpe til litt mer ram til den. Det som sitter i den nå, er ifølge cpu-z 2x256mb brikker PC800(400MHz) og produktsidene til Dell opplyser meg om at det er RDRAM, 4 sloter, tar opp til 512MB i hver slot, maks 2gig, PC800(Non-ECC), memory speed 40ns or faster og BIOS-Address F8000h. Vet ikke hvor mye av dette som er relevant, da jeg ikke får så mye ut av dette personlig Spørsmålet mitt er da om hva slags ram jeg burde kjøpe, og om jeg burde ta ut de gamle og bare sette inn f.eks. 2x512 brikker, eller om det funker greit å bare kjøpe en ekstra 512 brikke? Eller kanskje det er 2x256 brikker til som er veien å gå? Endret 2. desember 2005 av Hermans1 Lenke til kommentar
ThaClocker Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Sitter nå på en 3 år gammel Dell Dimension 8200, gidder ikke bytte ut denne nå, da jeg ikke kommer til å bruke den så voldsomt mye lenger, men kunne allikevel tenkt meg å kjøpe til litt mer ram til den. Det som sitter i den nå, er ifølge cpu-z 2x256mb brikker PC800(400MHz) og produktsidene til Dell opplyser meg om at det er RDRAM, 4 sloter, tar opp til 512MB i hver slot, maks 2gig, PC800(Non-ECC), memory speed 40ns or faster og BIOS-Address F8000h. Vet ikke hvor mye av dette som er relevant, da jeg ikke får så mye ut av dette personlig Spørsmålet mitt er da om hva slags ram jeg burde kjøpe, og om jeg burde ta ut de gamle og bare sette inn f.eks. 2x512 brikker, 2x256 brikker, eller om det funker greit å bare kjøpe en ekstra 512 brikke? 5240716[/snapback] Jeg ville satt i 512 (2x256) Twin brikker, fungerer bra og er samkjørte, siden de er identiske... sats på brikker fra Corsair, Kingston, eller Twinmos.. Endret 2. desember 2005 av ThaClocker Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Prisguiden kommer opp med 0 alternativer når man søker på RD ram... men jeg regner med det ikke skal være umulig å oppdrive..spørsmålet blir bare om det koster mer enn det smaker. RD ram var dyrt da det var på markedet, nå vil det være SVINdyrt.. Lenke til kommentar
Hermans1 Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Prisguiden kommer opp med 0 alternativer når man søker på RD ram...men jeg regner med det ikke skal være umulig å oppdrive..spørsmålet blir bare om det koster mer enn det smaker. RD ram var dyrt da det var på markedet, nå vil det være SVINdyrt.. 5240738[/snapback] Hehe, så jeg sliter, mao.? Kan jo legge til infoen fra everest, glemte det i sta; Minne buss egenskaper Bus type Dual RDRAM Bus bredde 32-bit Virkelig klokkehastighet 400 MHz (DDR) Effektiv klokkehastighet 800 MHz Båndbredde 3200 MB/s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå