Equerm Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei. Jeg har nettopp valgt PHP som min hovedoppgave for dette skoleåret. Jeg tenker å lage en litt større guide til PHP og litt om PHP og MySQL også. Er det noen som har forslag til ting jeg burde ta med? Funksjoner og metoder? Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 OOP og klasser i PHP5. Lenke til kommentar
0lav Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Sikkert litt n00b spørsmål av meg menne hva er egentlig OOP og klasser? Har lært meg en del php av meg selv og uten tutorials osv så kan hende jeg bruker det uten å vite hva det heter.. Men hvertfall kan noen skrive kort forklart hva det er? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 OOP er en forkortelse for Objekt Orintert Programmering! C++ er f.eks. et OOP-språk. Dette innebærer en HELT ny tenkemåte som kan virke avansert i starten, men etterhvert som du lærer deg det skjønner du egentlig ikke hvordan du greide deg uten! Klasser er det som brukes i OOP. Om du kjenner til egenlagde funksjoner, kan du jo tenke at klasser er noe av det samme. Bare mye mer avansert og fleksibelt. En klasse kan f.eks. inneholde en funksjon (eller flere) med kode, variabler osv.. Les: http://www.php.net/manual/en/language.oop.php http://www.php.net/manual/en/language.oop5.php Anbefaler at du tar med litt historie jeg.. Hvordan det oppsto, og hvorfor det har blitt såpass populært. Og OOP som rødøye nevnte! (bare ta for deg PHP5, ikke PHP4 sin OOP) Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Okey, skal ta med en del om OOP. Det er jo ganske viktig da Jeg tenkte å ta med meg en del av det som ligger i del III av PHP manualen. Synst det er det som er mest relevant for en nybegynnerguide som det er jeg skal lage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå