Heineoen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Hei! Hadde en w2k maskin som pluttselig krasjet. Fikk til slutt installert Xp Etter ca 5 forsøk med forskjellige feilmeldinger. Feks. Mangler filer, kan ikke kopiere, blå skjermer Men den virker velidig dårlig. Det første jeg fikk opp når jeg startet var at det var en feil med Ms C++ Har søkt etter virus med forskjellige antivirus skannere både i minnet og hdd men finner ingen ting. Har også søkt med Antispyware Beta for å se om det hjalp. Kommer mange feil! Bla. den fra Avast som gjør at det ikke kan settes på realtime skanning: "avast! The AAVM sub system detected a RPC error" AntiVir sier: Someone destroyd the vps definition Trying to create backup Backupfailed Og får ikke installert prog som feks. Java. Prøvde å installere 2k etter karasjet men den også kom det mange feiler på og jeg fikk ikke installert programm menyen. Noen ider om hva problemet kan være? Har ikke støtt på en så vanskelig maskin før.. hehe.. takk! Edit: Under avinstallasjonen av Avg AntiVirus slo hele pcen seg av Edit 2: Corrupted error report Windows OCA Corrupted error report Thank you for submitting an error report. Problem description Unfortunately, the error report you submitted is corrupted and cannot be analyzed. Corrupted error reports are rare. They can be caused by hardware or software problems, and they usually indicate a serious problem with your computer. Endret 2. desember 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hei, sjekk trend online antivirus. www.trend.com (tror jeg). De scanner deg fra nettet. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Det er nok ikke virus. Fikk skannet igjenom. Og jeg har jo prøvd å formatere da. Får haugevis av feilmeldinger og windows sliter med å finne filer under installasjonen. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Og jeg har jo prøvd å formatere da. 5258499[/snapback] Vil det si at du lyktes i å formatere? Hvis du har gjort det før hver gang du installerte Windows, tror jeg heller det er noe galt med maskinvaren. Men jeg skal ikke si det sikkert. Jeg husker jeg hadde problemer med RPC en gang, det var et virus som slo av en service og dermed fikk PC-en til å starte på nytt, ettersom den var satt til å gjøre nettopp det hvis servicen feilet. Problemet ditt virker likevel som det henger igjen uansett hva du gjør, så med mindre du har fått samme viruset gang på gang (hvilket jeg tviler på, spesielt ettersom du tydelig har scannet opptil flere ganger), så er nok ikke det problemet heller. Så det eneste logiske jeg kan komme på er at du har en råtten harddisk, siden det virker som du har mye datafeil. Prøv å skanne disken. Kanskje noe galt med annen maskinvare, uten at jeg vet hva det skulle være. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Lurer litt på Ide kablen? Har tatt windows reprasjons greie for skadete sektorer osv. Endret 6. desember 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Prøv å bytte ut ting enkeltvis og se om det hjelper. Da kan du jo begynne f.eks. med IDE-kabelen. Gitt at du har mulighet til det da. Endret 6. desember 2005 av TrondH86 Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Men maskinen har jo vært i bruk i lang tid. Hva er det som pleier å ryke på eldre maskiner? 900mhz cpu maskin. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Harddisker. Jo, jeg mener det er harddiskene det ofte går hardest utover, og de ryker ofte først. Spesielt hvis strømforsyninga er dårlig/mindre god, da reduseres levetiden til en harddisk betraktelig. Med dårlig luftsirkulasjon kan en disk bli ganske varm også, noe som reduserer levetiden ytterligere. Men det siste gjelder kanskje i større grad nyere disker. Samma det om maskinen har vært i bruk lenge. Slitasje heter det. Jeg vil også tro at Windows bare klarer å reparere digitale skader på en harddisk. Fysiske skader er det nok verre med, og disse kan komme som et resultat av slitasje. Da synger nok disken etter hvert på siste verset. Men det kan som sagt være andre ting som er galt, jeg bare kommer med forslag. Er du usikker på noen komponenter, kan det være verdt bryet å teste dem/bytte dem ut for å se om det blir bedre. Eliminasjonsmetoden blir aldri gammel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå