poffer Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Lurer på hva som er normal tempratur på et slikt kort under load i 3D? Vedr temp måling, sensorene viser ulik tempratur i ulike progr. Everest viser 10 grader mindre enn det som nvidia måler sier.... Hvilken av disse målingene er mest pålitelige? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Lurer på hva som er normal tempratur på et slikt kort under load i 3D? Vedr temp måling, sensorene viser ulik tempratur i ulike progr. Everest viser 10 grader mindre enn det som nvidia måler sier.... Hvilken av disse målingene er mest pålitelige? 5240589[/snapback] jeg tror nvidia driveren er mest pålitelig. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Gjennomsnittlig 6800GT temp ligger på: -GPU/ Load 55-60 -GPU/ Idle 35-45 Dette er selvsagt avhengig av kjøler, GPU clock og romtemp., men det er hvertfall disse temperaturene jeg har erfart mest fra folk som skriver på diverse forum. Lenke til kommentar
poffer Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Gjennomsnittlig 6800GT temp ligger på: -GPU/ Load 55-60 -GPU/ Idle 35-45 Dette er selvsagt avhengig av kjøler, GPU clock og romtemp., men det er hvertfall disse temperaturene jeg har erfart mest fra folk som skriver på diverse forum. 5241722[/snapback] Kortet har en arctic cooler 5 hvis jeg ikke husker feil... Tempraturene du nevner her er ca det "everest" viser. Nvidia driver'n viser 10 grader mere.... Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hvilken driver bruker du? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Mitt kort (nVidia driverenes tempmåler) viser rundt 65-67 grader under load, 47-49 grader idle, avhengig av romtemperatur. Standard kjøler, akkurat nå har jeg v81.84 drivere installert. Endret 2. desember 2005 av Smirnoff Lenke til kommentar
poffer Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Hvilken driver bruker du? 5242257[/snapback] bruker den siste fra nvidia 81.95 Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Da tror jeg du skal stole på temperaturene i drivern din. De er nok bedre å stole på enn temperaturer som blir målt i Everest. Jeg vet ikke om du klokker kortet ditt, men så lenge du ikke får artifacts eller har andre problemer når du spiller og /eller i windows, så trenger du ikke å bekymre deg. Lenke til kommentar
poffer Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Kortet er uklokket. Har bare lest noen gamle topics om dette kortet og synes at de tempraturene min driver viser er ganske mye høyere enn hva andre har.... Kjernetemraturen viser 57 grader og omgivelsestempraturen viser 48 mens jeg er på nett. Satser på at alt er ok da. Synes å huske at man hadde muligheter for viftestyring i nvidia driveren, eller husker jeg feil?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå