ostehovel Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hva skal jeg velge nå? Jeg har prøvd og kan ganske godt Visual Basic(VB). Jeg har prøvd noe i C++ men jeg syns det var utrolig vanskelig. Hva burde jeg lære meg?(Har lyst på noe annet enn VB.. har programert i det i 2 år nå.) - Java - Pyhton - C#(Er ikke det Microsoft?) - C++ (En gang till.....) - C - Og andre..... Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Pyhton begynte jeg med. Syns det er et veldig enkelt programspråk å forstå. Fins mange gode tutorials på nett. C# er vel ikke akkurat Microsoft. Det er et språk det også, men det kan hende at Microsoft bruker det mye i sine programmer. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 C# er vel ikke akkurat Microsoft. Det er et språk det også, men det kan hende at Microsoft bruker det mye i sine programmer. 5241080[/snapback] Hvordan er C# ikke MS? Det er tross alt de som har utviklet det... Når det gjelder hva du bør lære deg, så er kanskje Java en ide. Det er forholdsvis enkelt, brukes mye i høyere utdanning, og kan være et skritt på veien mot C++... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
smetho Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg vil absolutt anbefale deg Java. Det brukes, som sagt, i de fleste skoler ved høyere utdanning, og er blitt ganske populært i næringslivet. Det minner veldig mye om C# også så om du lærer en av dem så skjønner du det andre. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Når det gjelder hva du bør lære deg, så er kanskje Java en ide. Det er forholdsvis enkelt, brukes mye i høyere utdanning, og kan være et skritt på veien mot C++... 5242152[/snapback] Isjda.. Hvorfor skulle noen ville gå den veien? (c++ that is) Men Java i seg selv er slett ingen dårlig ide. Veldig bra språk for å lære OOP (selv om jeg har sett erfarne programmerere skrive java-kode som er alt annet en objekt-orientert), og du vil garantert ha nytte av det på skole eller i arbeidslivet. Ellers har du ruby, som for meg er et bedre python. Veldig ekspressivt, elegant, og med gode biblioteker. Ellers pusler jeg selv litt med Scheme om dagen. Ser for meg ut som et bra språk for å lære funksjonell programmering. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Isjda.. Hvorfor skulle noen ville gå den veien? (c++ that is) 5245109[/snapback] Fordi det fremdeles er et meget populært språk, som også har en del funksjoner Java ikke er like godt egent til. Enkelt å skrive inline assembly, lettfattelig syntax, god kontroll på "lavt nivå", god minnehpndtering, hurtighet (vet ikke hvordan Java ligger an nå), kompileres "fullstendig" (ikke noe tullete mellomstasjon som må tolkes på nytt ved kjøring) osv.. Ruby er nok heller ikke noe dårlig idé å sette seg inn i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg