Jonhoo Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg har endret litt her og der, og fått satt opp en midlertidig Apache server på hovedmaskinen min... Har kjørt filen, med nye kildekoden som nå ligger ute, og da får jeg: syntax error at line 1, column 14, byte 14 at C:/usr/site/lib/XML/Parser.pm line 187 !! Feil i XML::Parser? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 det høres rart ut... hva sier linjen der? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Hva sier linjen hvor? Åja, på linje en står det: # XML::Parser Prøv å gå inn på: http://jon2.is-a-geek.com/cgi-bin/gjestebok2 (Denne er hostet på min maskin, og kommer ikke alltid til å være oppe ) Endret 12. desember 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 kan du legge ut hele .../XML/Simple.pm fila slik den er hos deg? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 http://jon2.is-a-geek.com/Parser.txt Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 kan det være feil med linjeskifter? får du XML::Simple til å virke i andre enkle skrit Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Hva mener du med feil i linjeskifter? Og hvordan kan jeg bruke XML::Simple enklere for å teste? Source til gjesteboken ligger på jon2.is-a-geek.com/gjestebok2.txt Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Det er XML::Simple jeg brukte, og som jeg snakket om tidligere i tråden. angående linjeskifter, *nix systemer bruker "\n" (char 13) windows systemer bruker "\r\n" (char 10 + char 13) dette lurer jeg på, siden du får feil på nettopp linjeskiften i første linje i Parser.pm Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Aha, stemmer.. Skjønte bare ikke hva du mente når du skrev: får du XML::Simple til å virke i andre enkle skrit Hvordan skulle linjeskift lage noen problemer? Jeg har nå prøvd å installere begge XML:: modulene på nytt, men uten hell.. http://jon2.is-a-geek.com/cgi-bin/guestbook <--- Din versjon http://jon2.is-a-geek.com/cgi-bin/gjestebok2 <--- Min versjon Begge to får feilmeldinger Henholdsvis: no element found at line 1, column 0, byte 0 at C:/usr/site/lib/XML/Parser.pm line 187 og syntax error at line 1, column 14, byte 14 at C:/usr/site/lib/XML/Parser.pm line 187 Endret 12. desember 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Skjønner du noe mer av feilmeldingene? Rare greier dette her... Jon Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 dette virker irrasjonelt. Men da prøver vi DBI istedet kan du sjekke om du har DBD::SQLite installert på server? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Hvordan sjekker jeg det? Hvis jeg bare legger til use DBD::SQLite; så fungerer det nå etter at jeg installerte DBD-SQLite pakken gjennom PPM... Ingen feilmeldinger ihvertfall Dumt at SML ikke fungerer Ingen ideer om hva det kan være? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Nei, ikke annet enn linjeskiftfeilen, hvis det er slik at den feiler på første linje etter siste tegn, som er ved nettopp tegn 14 Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Så hvordan kan jeg rette opp det? Og burde ikke det funke ettersom jeg jo har installert Windows versjonen av (ActiveState) Perl..? Da jeg oppgraderte XML::Parser og XML::Simple hentet jeg det fra CPAN, og der var det tilogmed instruksjoner for hvordan installere i Windows... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 åpne Parser.pm i notepad og se om du ser rare linjeskifter Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Ja, det var ingen linjeskifter, bare små firkanter... Men når jeg nå endret på det sånn at det faktisk ble vist som ny linje i notepad så ble det ingen endring... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 åpne fila i wordpad istedet, og lagre den på nytt der. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Altså, hvis jeg åpner filen i wordpad (altså en helt ny umodifisert versjon av Parser.pm), så fungerer linjeskiftene helt vanlig.. Åpner jeg den i notepad så vises bare firkanter... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 save dem fra wordpad som tekst - dos format eller noe slikt. åpne den igjen i notepad, og se om det korrigerte problemet Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) *dobbel post* Endret 15. desember 2005 av Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå