bazzo Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei! Håper noen kan hjelpe meg litt her, jeg har stresset en del med å få 100% width på et design med div å fungere bra i IE og FF samtidig. Problemet er at Innhold diven hopper ned under menu diven. Noen som har et generelt oppsett i cssen på dette? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) div#header {width: 100%; height: 100px;} div#meny {width: 160px;} div#innhold {position:absolute; margin: 100px 0 0 160px; width: 100%; } div#footer {width: 100%; height: 40px;} Aner ikke om det funker, men det er da et prinsipp iallefall. Kanskje et dårlig prinsipp tilogmed:P Er egentlig ganske dårlig når det gjelder divs, har brukt for mye tables.... edit: Jeg tror jeg heller ville gjort sånn: <div class="hoved_div"> <div class="header">Header...</div> <div class="innhold_og_meny_div"> <div class="meny">Meny</div> <div class="innhold">Innhold</div> </div> <div class="footer">Footer</div> </div> css: div.hoved_div {width: 100%;} div.header {width: 100%; height: 100px;} div.innhold_og_meny {width: 100%;} div.meny {width: 160px; height: 100%;} div.innhold {position: aboslute; margin-left: 160px; width: 100%; height: 100%;} div.footer {height: 40px; width: 100%;} Untested Endret 2. desember 2005 av Axentrix Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Sjekk ut float: left|right|none; Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 sykt mye knoting... 5240506[/snapback] Hvorfor bruke klasser på elementer som kun brukes én gang? Ser ikke poenget... Koden er heller ikke semantisk. Les divmania. Men sjekk ut float, som PT sier, burde klare å løse problemet ditt =) Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Hvor leser jeg "divmania" Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg glemte visst en kolon der.. Skulle være Les: divmania. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Her er hva jeg kom frem til. Brukte denne som utgangspunkt, fungerte utmerket. Jeg fant den på denne siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå