CurSe Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Den andre tråden jeg lager i denne delen av forumet denne uken, men det burde sikkert gå greit. La merke til at Platekompaniet her i Tromsø har en stilling ledig. Det er en jobb som virker meget interessant for min del, men har hørt at de stiller meget høye krav når det gjelder kunnskap om film/musikk. Noen som har jobbet på Platekompaniet eller tatt den testen de gir ut og kunne sagt noen ord om hva den gikk ut på? For min del så virker det som om at de som jobber på Platekompaniet ikke har noe nevneverdig mer kunnskap om musikk/film enn "gutten i gata". Hver gang jeg har vært der og spurt etter diverse artister/filmer så har de ikke hatt peiling på hva jeg snakket om. Nå mener jeg ikke at de skal være orakler, men kan det tyde på at de aller fleste har mulighet til å få seg jobb der? Snakket med en vennine av meg som prøvde seg på Platekompaniet for noen år siden, men hun klarte ikke testen. Hun sa noe om at spørsmålene gikk i stor grad ut på: Hvilken artist tok verden med storm i 1972, eller noe i den duren. Må man virkelig kunne sånt for å ha mulighet til og jobbe der? Uansett, hvis det er noen som har jobbet på Platekompaniet så hadde jeg satt pris på om de kunne sagt noen ord om hvordan det er/var. Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Haha... søkte nettopp på stillingen. Blir aldrig å få den derimot. Er 16 år, men kan fortsatt masse om musikk.. Bare for å være offtopic, men kanskje du setter på pris på en liten bump Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 "Vi Menn" hadde en reportasje om jobbsøkerprosessen hos Platekompaniet, og en av de aktuelle "prøvene" ble trykket i bladet. Jeg regner meg som mer enn gjennomsnittlig interessert i musikk, men jeg hadde ikke sjans i havet. Eller, jeg vet ikke hvor strenge de er, men når jeg måtte gjette på ca 40% av spørsmålene, da er det ikke greit. Spørsmålene gikk over de fleste sjangere, og var av multiple choice-typen. "Hvem ga ut <album>?" Alt. 1,2,3 eller 4? "Når kom <album> ut?" Alt. 1,2,3 eller 4? "Hvilken sjanger tilhører <artist>?" Alt. 1,2,3 eller 4? Nei, det er ikke greit.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå