m-momr Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 hei, jeg er litt ny her, har akkuratt installert fedora igjen og har hørt at ifconfig skal vise ipadressen din, men det står bare. "-bash: ifconfig: command not found" hva er feil? er det noe jeg ikke har installert? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Du må nok være root for å kjøre den. # su - Enter root password $ ifconfig EDIT: Det over er ikke nødvendig. Hvis du skriver # echo $PATH så ser du at /sbin ikke inkluderes i stiene bash søker etter programmer. Derfor må du bruke full path. Eller så kan du legge til /sbin i $PATH Endret 1. desember 2005 av buskmann Lenke til kommentar
laroys Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 ifconfig er ikke i path'en din. su til root eller kjør /sbin/ifconfig Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 ok, tusen takk for hjelpen. da prøver jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 et lite tips, legg inn stien til /sbin mappen i .bash_profile filen i home katalogen din, da vil det funke hver gang maskinen starter.. min ser sånn ut hvis det hjelper: PATH=$PATH:$HOME/bin:/sbin Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 ok, tusen takk Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Enklere å bruke denne kommandoen, så lenge du bare skal printe IPen din: netstat -ie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå