perroga Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg har skiftet bredbåndslevandør fra NGT til Canal Digital. Jeg har i tillegg til modemet en router(SMC barracuda) og en switch (Cnet web smart switch). Jeg har fått internett til å fungere på alle våre 4 pcer, som står i nettverk via kabler. Problem: Når pc-ene skrus på neste dag, har de ikke forbindelse til internett, og det hjelper ikke å klikke "reparer" på nettverksikonet. Det eneste som hjelper er: "Start", " Kjør", cmd, ipconfig/release, ipconfig/renew. Jeg synes dette blir litt tungvint i lengden, og vil gjerene at pc skal ordne dette automatisk, som tidligere. Har du en beskrivelse for hva jeg må gjøre for å få windows til å ordne dette automatisk. Eventuelt er det oppsettet av dhcp som må endres, men hvordan gjøre det? Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Er ikke sikker på hva problemet skyldes, men tror det ligger i routeren. Du kan prøve å oppgradere firmwaren i routeren, resette innstillingene på den, eller sette statisk ip-addresse på maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå