peace2 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Jeg har en gammel (6 GB hdd 128 ram ,400mhz ) pc med (win xp) som jeg vil ha nytte av den , er det mulig å få den til å bli FTP server ? hvordan gjør man det med win xp ? ,, håper det er enkelt..? Jeg har ikke vært bort i det før ..men har bare hatt en konto hos home.no .. men vil ha egen server pga plass ... bare å komme med forslag det! Endret 4. desember 2005 av xox Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 trur du berre skal glømme å installere noke som har med windows å gjere..installere linux eller freebsd..linux har ftp server installert..f.eks SFTP..kryptert ftp.. =) Lenke til kommentar
Tom J Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Ta en kikk her du : http://programmer.no/art.php?artikkelid=219 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 trur du berre skal glømme å installere noke som har med windows å gjere..installere linux eller freebsd..linux har ftp server installert..f.eks SFTP..kryptert ftp.. =) 5238577[/snapback] tror det og , mange som sier det ,men jeg har linux på cd nå men åssen er det å få opp linux server da? ( tenkte at hele 6 GB hardisken skulle bli til server plassen jeg) Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Du installerer en eller annen Linux-distro, og roter deg frem derfra. Det står en drøss med tutorials på nettet, som omhandler ulike ftpd-er på mange ulike distroer. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Hei igjen Nå¨har jeg instellert LinsSpire på den andre pc-en , noen som kan fortelle på enkel måte hvordan jeg setter opp FTP serveren ? Lenke til kommentar
TAZ3000gt Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Heisann. Jeg lurer også på dette. Men for min del er det uaktuellt å bruke linux. Win XP pro er det jeg kjører. Lurer også på om det er noen prob med å sette opp en FTP server på en maskin i daglig bruk?? Eller må dette gjøres på en egen dedikert maskin ?? Vil i tilfelle bare bli som et verktøy for meg og noen av mine venner for å ha en grei rask måte å overføre store filer på i stedet for mail. Håper noen har noen erfaringer med dette. TAZmaniac Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 FTP på Linspire: http://forum.linspire.com/viewtopic.php?p=63545 FTP på Windows går fint. Det er bare å installere et program. Søk på Google etter "Windows FTP server". Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Heisann. Jeg lurer også på dette. Men for min del er det uaktuellt å bruke linux. Win XP pro er det jeg kjører. Lurer også på om det er noen prob med å sette opp en FTP server på en maskin i daglig bruk?? Eller må dette gjøres på en egen dedikert maskin ?? Vil i tilfelle bare bli som et verktøy for meg og noen av mine venner for å ha en grei rask måte å overføre store filer på i stedet for mail. Håper noen har noen erfaringer med dette. TAZmaniac 5250267[/snapback] funker fint det.. =) Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 FTP på Linspire: http://forum.linspire.com/viewtopic.php?p=63545 FTP på Windows går fint. Det er bare å installere et program. Søk på Google etter "Windows FTP server". 5250389[/snapback] Takk .. men jeg er ikke veldig kjent i linux , ville gjerne ha noe mer detaliert ( gjerne norsk/ med bilder) .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå