Sutrus Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg skulle hatt en bra gaming pc til rundt 5000-6000 kr... Jeg har kabinett, mus, tastatur, strømforskyner, cd-rom(dvd,brenner) osv... Det jeg trenger er hovedkort, prosessor, ram og eventuelt ett bra gaming 3D kort.. Er det noen her som har noe forslag hadde jeg blitt veldig glad På forhånd TAKK !! Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er ofte vanskelig å finne en bra gaming PC til den prisen. Skal man lissom ha blant eliten av PC'er idag, må man runde 10 høvdinger, men det finnes jo selvfølgelig alternativer ^^ For å sette opp mer spesifikt hva du burde kjøpe, så trenger jeg mer info om systemet ditt, men uansett... Hvis jeg var deg ville jeg ha sett etter: AMD 64 prosessor Hovedkort, som både skal matche kabintettet og sokkelen på prosessoren 1024MB RAM PC3200 Ett skjermkort som ikke er lissom flaggskipene til de to konkurrentene, men hakket bak. Og se nøye overklokkingsegenskaper, det kan være greit senere ^^. Jeg hadde sett etter ett ATI X1600 XT kort med GDDR3, PCI express som ikke koster sjorta. Det er her du får mest kraft for pengene, og det kan også ofte være lett å tyne ut litt mer kraft ^^. Selv har jeg ett ATI X800 Pro kort, som jeg er veldig fornøyd med, det betalte jeg 1000,- mindre for (enn XT versjonen PS. Dette var nesten med en gang dette kortet kom ut) og nå har jeg åpnet 4 pipelines, og flashet det opp til XT. I tillegg la jeg på litt arctic silver goop, så nå har jeg ca standard temperaturer, og ett X800 XT kort for X800 Pro pris. Derfor bør du se etter overklokkingsegenskaper, og kjøling. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hvilken strømforsyning har du? Forslag: CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2095 kr (om du vil overklokke, så kan du kjøpe en billigere Opteron og overklokke den. Isåfall kan du legge mer penger i overklokkingsvennlig minne) Hovedkort: EPoX EP-9NPAJ SLI,nForce4 SLI,Socket-939 ATX, S-ATA 2, GbLAN, DDR,PCI-Ex16 849 kr Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 749 kr Skjermkort: Sapphire Radeon X1600XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail 1795 kr Totalt: 5488 kr Dette oppsettet er åpent for endringer. Du står fritt til å velge butikk selv. Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Har hørt at connect3D 800gto har veldig gode klokke-egenskaper.... Sapphire 800gto kan visst soft moddes til et x850 PE Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Kanskje litt dumt med et x1600xt kort som kommer på lager over nyttår? Lenke til kommentar
Sutrus Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Tusen takk for svara men jeg tviler på at jeg skal overklokke noe... untatt skjermkortet kanskje(vis jeg greier)... vet ikke helt ossen man gjør det med prosessor osv Det blir nok noe som dere har vist her tenker jeg Men er det lurest å kjøpe en bra pc til f. eks 11000 som holder litt eller en til rundt denne prisen da som må byttes ut etter ikke veldig lenge ? Endret 1. desember 2005 av Sutrus Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Kommer an på...en som holder lenge er jo klart beste men det spørs helt! 100 innlegg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå