Magnoos Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei, Jeg har nettopp kjøpt meg min første bærbar, en Acer Aspire 1694 Prosessor Intel® Pentium® M 760 med 2 MB Cache minne Skjerm: 15,4" WXGA TFT LCD (1200x800) Crystal Brite (Blank skjerm) Minne: 1024 MB (2x512) DDR2-533 soDIMM kan utvides til 2048 MB Harddisk: 100 GB Grafikk: ATI Mobility Radeon X700 - 256 PCI Express Laptopen var ment som en erstatter for min aldrende gaming pc. Har alltid vært ganske fokusert på kjøling og temperaturer under spilling. Så når jeg spiller f.eks. World of Warcraft på bærbaren blir den så vanvittig varm synes jeg. Er ikke så veldig kjent med bærbare, men såpass maskinkraft pakket tett sammen kan jo ikke være sunt for den. Jeg får vondt av å spille på den når jeg kjenner heten strømme ut av vifteåpningen. Det er såpass at jeg nesten ikke klarer å holde hendene foran åpningen. Skal den tåle dette? Jeg spiller vanligvis minst 2-5 timer om dagen uavbrutt. Kravstore 3d spill.... Lenke til kommentar
sunbug Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Bærbare blir varme. Spiller WoW dagli selv på laptop, kan brenne seg på rillene hvor varm luft blåses ut, men fungerer fint. Sier seg selv at det blir varmt når alt er så sammenpakket som det er i laptop. Regne med at produsent har forutsett og tilpasset dette. Jeg har nå brukt min i flere uker, og den har ikke tatt noen skade enda. Tar den skade ved vanlig bruk må det være å regne som en garantisak. bare husk å ikke bruke den på senga eller lignende uten en hard flate under. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hvis du syns den blir for varm, så kan du kjøpe en av denne. Den er litt artig. Om den funker eller støyer vet jeg ikke. Komponentene tåler veldig mye uten å ta nevneverdig skade av det, men er jo lurt å ta en pause iblandt og la den kjøle seg litt ned! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Bare snu PC'en litt på skrå slik at luften ikke blåser ut på hånden. Varmen bør ikke være noe problem, så lenge viften går som den skal. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Enig med folket her at en laptop blir varm og skal tåle det, men i skrivende stund er min laptop inne på service med et skjermkort som ble ødelagt pga varme. Så ting 'kan' skje. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Er nok en del hardisker som også tar kvelden tidligere pga den samme varmen... Generelt blir nok levetiden noe redusert pga varme men for gamere har vel det ike så mye å si at PC'n kneler etter 2-3 år. Da har det kommet noe nytt og mye raskere alikevel Lenke til kommentar
gadus Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 last ned og innstaller Notebook hardware control NFC. Her kan du til enhver tid følge med på temp på HD og CPU. iillegg kan du enkelt klokke skjermkort. Har selv en amilo 1437 med M760 CPU, X700 GPU og 100GB HD. Spiller så det freser, mye BF2, Sniper Elite, Quake 4, F.E.A.R osv osv, og mange av disse er temmelig krevende. Laptop blir seff varm, men de er jo bygd for nettopp dette. Men som en kar sa tidligere, husk å ha PC på jevnt underlag da f.eks dyne kveler inntaket og PC overopphetes. I NFC klokker jeg av og til skjermkortet opp til 400/350 fra 351/297, ytelse går MERKBART opp, både i spill og 3Dmark, men da er jeg enda mer obsa på varme. Bruker da å legge en bok akkurat i bakkant på maskin, slik at den heller litt på skrå fremover, viften for innsug under maskinen får da bedre kjøling og det vises på system temp i NFC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå