ostov Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei! Det er sikkert mange som har irritert seg over at Chealse eller hva enn det laget heter har blitt så utrolig gode. Jeg kan lite om fotball, men vet at det er vanskelig å bli best uten penger i fotball. Det er sikkert ikke mange som ser på basket, men i NBA så har de et system som gjør at spillerne ikke kan bli kjøpt eller solgt. De kan bytte spilere mot hveandre hvis kontrakten er ganske lik når det gjelder årslønn (25% max forskjell) De har også noe som kalles Nba draft der bunn lagene får velge mellom de beste college/europa spillerene. Dette var enkelt forklart, men hva synes dere om det? Kunne det fungert i fotball? Jeg er åpen for diskusjon Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 NHL får vel lockdown innimellom pga. ufattelige lønninger? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Nå vet ikke jeg hvordan drafting fungerer i USA men jeg vil anta at de profosjonelle lagene velger spillere fra Collegelagene når de er uteksaminert. Stemmer det? Hvis det stemmer så er trolig problemet at vi ikke har en slik collegeliga i europa. Spillerne blir ofte plukket opp i ungdomårene til juniorlag hvor de trener og hvis de er gode nok så havner de på A-laget. Å bytte spillere er fult mulig, men det er lettere å handle med penger. På samme måte som det er lettere for deg å gå ned i butikken og kjøpe en liter melk for 8 kr i stedet for å finne en butikk som er villig til å selge deg en liter melk for skoen din. Lenke til kommentar
Havana Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Nå vet ikke jeg hvordan drafting fungerer i USA men jeg vil anta at de profosjonelle lagene velger spillere fra Collegelagene når de er uteksaminert. Stemmer det? Hvis det stemmer så er trolig problemet at vi ikke har en slik collegeliga i europa. Spillerne blir ofte plukket opp i ungdomårene til juniorlag hvor de trener og hvis de er gode nok så havner de på A-laget. Å bytte spillere er fult mulig, men det er lettere å handle med penger. På samme måte som det er lettere for deg å gå ned i butikken og kjøpe en liter melk for 8 kr i stedet for å finne en butikk som er villig til å selge deg en liter melk for skoen din. 5238975[/snapback] Tja, tingen er at, vel ingen peiling, men det jeg synes er at andre idretter en fotball bør få muligheten til å verve. Bare foptball talenter blir oppdaget, siden hver barneskole har et eller flere lag på hvert trinn. Mens mange som kanskje ikke er de beste i fotball hadde vært de beste i andre sporter. Uansett nå var jeg vel litt OT, og hvorfor quotet jeg egentlig? Lenke til kommentar
ostov Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 En draft funker på den måten at de beste spilerene blir valgt av de lagene som gjorde det dårligst sist sesong. De kunne jo ha en sånn ordning at når en spiller har valgt for å gå pro så må han bli med i draften sånn at det kommer alltid en ny gjeng med spillere hver sesong. I nba draften så er det alltid ca 80% av spillerene som forsvinner i løpet av 1 eller 2år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå