GA Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Som jeg sa Samcki, så er de tallene HELT på tryne feil(mildt sagt). Aner ikke hvor Tresprit har fått det fra, men det er helt totalt feil, så jeg tviler på at han egentlig har peiling på AR Data! Edit: Ellers er jeg enig med deg i at saken egentlig (hvertfall burde være) er løst! Endret 7. desember 2005 av GA Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Denne tråden (og noen andre) har vel en agenda.. De er startet for å få støtte for sitt syn. De er vel også startet for å "sverte" en Webshop/butikk utifra en personlig dårlig erfaring? De som "bare henger seg på i heiagjengen" kan se ut som å ha en "hjertesak" vedrørende reklamasjoner/rettigheter for forbrukere uten å bry seg så veldig mye om hva som faktisk er realitetene.. Dem om det.. Personlig har jeg "kranglet" med Microplex, Komplett..PS-Data i forbindelse med returer/forespørsler til salg/kundeservice. Mine eventuelle erfaringer er dessverre ikke almengyldige slik at jeg kan trekke en konklusjon som f.eks. at Microplex generelt sett "suger" mht. kundebehandling. Det kan ofte være greit å "lufte" dårlige erfaringer/personlig erfaringer..f.eks. slik jeg har gjort i tråd om "oppgradering" av Telenor's linjer. Jeg må likevel finne meg i at andre debattanter ikke deler mitt syn.. Det kalles å gi en tråd likevekt/balanse. Synes det er greit at begge sider må få lov til å uttale seg. I denne konkrete saken synes *jeg* at trådstarter har en ikke-sak..samt har øst ut påstander og halve sannheter om hva som faktisk har foregått. Å bytte/montere alt av hw i ett nytt kabinett med ny PSU er ett skole-eskempel på en aktivitet som innebærer en viss risiko for feil/kortslutninger. Og så "rope ulv".. legge skyld på leverandører i ettertid er en menneskelig reaksjon, men ikke noe man bør være stolt over å presentere. Mener nå jeg.. Endret 7. desember 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Flipflap Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Etter hva jeg kan om loven skal Microplex i dette tilfellet erstatte de av kundens deler som har blitt ødelagt pga. mangler i varen de har levert. Men jeg tror nok kunden må belage seg på å bevise at psu'en faktisk leverer for mye strøm under belastning. Lykke til! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Etter hva jeg kan om loven skal Microplex i dette tilfellet erstatte de av kundens deler som har blitt ødelagt pga. mangler i varen de har levert. Men jeg tror nok kunden må belage seg på å bevise at psu'en faktisk leverer for mye strøm under belastning. Lykke til! 5264469[/snapback] Så flott at du leste igjennom hele tråden før du kom med den revolusjonerende kommentaren som snudde opp ned på alt som var skrevet her tidligere... Lenke til kommentar
Flipflap Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Etter hva jeg kan om loven skal Microplex i dette tilfellet erstatte de av kundens deler som har blitt ødelagt pga. mangler i varen de har levert. Men jeg tror nok kunden må belage seg på å bevise at psu'en faktisk leverer for mye strøm under belastning. Lykke til! 5264469[/snapback] Så flott at du leste igjennom hele tråden før du kom med den revolusjonerende kommentaren som snudde opp ned på alt som var skrevet her tidligere... 5264515[/snapback] Har lest gjennom hele tråden, ville bare fortelle hva loven sier loven! Tvang deg ikke til å lese det jeg har skrevet,,, Blir bare så irritert på noen av de første innleggene hvor folk rett og slett feilinformerer angående loven. Endret 7. desember 2005 av Flipflap Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Har lest gjennom hele tråden, ville bare fortelle hva loven sier loven! Tvang deg ikke til å lese det jeg har skrevet,,, Blir bare så irritert på noen av de første innleggene hvor folk rett og slett feilinformerer angående loven. 5264556[/snapback] Men hva loven sier om saken, har blitt konstatert for mange sider siden. Så det er ikke annet å forvente enn en syrlig kommentar eller to, når man leker smart og repeterer noe som har blitt sagt x antall ganger tidligere. På den positive siden fikk du jo en post mer i statistikken din ... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) slettet-- jatta jatta Endret 7. desember 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Vil det være mulig å måle 17V gjennom å måle på hvit kabel(-5V) og gul kabel(12V)? Ørjan... Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Hehe, interessant vinkling Orjanp.. Men mener at ved å måle med multimeter (satt til å måle f.eks 20v), vil man kun finne differansen mellom de to spenningene.. Eller tar jeg feil? Noen som har en strømforsyning og et multimeter liggende som kan verifisere dette? EDIT: Så ikke hva du mente inntil nå.. Har sjekket med multimeter på en gammel strømforsyning nå, og jeg hadde rett ang. differansen, ved å putte en av pluggene på +12v og den andre på +5v, viser multimeteret +7v. Men ved måling på -5v og +12v viser det +10v (?!) Den skjønte jeg ikke helt.. Endret 7. desember 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 ARdata mistet sin troverdighet til å gjennomføre pålitelige undersøkelser med denne: ...multimeteret de hadde brukt til å måle spenningen med hadde slått seg av like etter målingen. De hadde tolket dette som at PSU'en ga en altfor høy strøm som multimeteret ikke taklet. Jeg forklarte at et slikt resultat nok heller kom av dårlige batterier i multimeteret og spurte om de hadde dobbeltsjekket resultatet med et annet multimeter eller forsøkt å bytte batteri. Det hadde de ikke... Et firma som vil kalle seg seriøst sjekker slike ting før de kommer med noe de kaller en konklusjon. Særlig dersom konklusjonen skal kunne holde i en eventuell FTU-sak. Og ikke gjøre en bedre jobb er det samme som å gå i knestående og si "slakt meg" Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Oi, det vitner ikke om særlig stor kompetanse da nei, et multimeter som måler høyere spenning enn innstilt, vil bare vise et strek, som et hint om at spenningen er "out of range". Lenke til kommentar
bengh Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 ARdata mistet sin troverdighet til å gjennomføre pålitelige undersøkelser med denne:...multimeteret de hadde brukt til å måle spenningen med hadde slått seg av like etter målingen. De hadde tolket dette som at PSU'en ga en altfor høy strøm som multimeteret ikke taklet. Jeg forklarte at et slikt resultat nok heller kom av dårlige batterier i multimeteret og spurte om de hadde dobbeltsjekket resultatet med et annet multimeter eller forsøkt å bytte batteri. Det hadde de ikke... Et firma som vil kalle seg seriøst sjekker slike ting før de kommer med noe de kaller en konklusjon. Særlig dersom konklusjonen skal kunne holde i en eventuell FTU-sak. Og ikke gjøre en bedre jobb er det samme som å gå i knestående og si "slakt meg" 5267006[/snapback] Aj-aj der røyk den reklamasjonen. Nå vet vi jo ikke hvor seriøs henvendelse AR Data fikk heller da. Hvis han bare stakk innom med PCn og fikk de til å måle "uten at det skulle koste noe", så får man jo det man betaler for.... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Aj-aj der røyk den reklamasjonen. Nå vet vi jo ikke hvor seriøs henvendelse AR Data fikk heller da. Hvis han bare stakk innom med PCn og fikk de til å måle "uten at det skulle koste noe", så får man jo det man betaler for.... 5267559[/snapback] Selvfølgelig. Men da bruker man heller ikke konklusjonen som eneste grunnlag for en reklamasjon. Særlig ikke når man i tillegg selv er ansvarlig for et utall andre mulige feilkilder som oppstår gjennom å flytte over hardware til et annet kabinett. Lenke til kommentar
GA Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Aj-aj der røyk den reklamasjonen. Nå vet vi jo ikke hvor seriøs henvendelse AR Data fikk heller da. Hvis han bare stakk innom med PCn og fikk de til å måle "uten at det skulle koste noe", så får man jo det man betaler for.... 5267559[/snapback] Selvfølgelig. Men da bruker man heller ikke konklusjonen som eneste grunnlag for en reklamasjon. Særlig ikke når man i tillegg selv er ansvarlig for et utall andre mulige feilkilder som oppstår gjennom å flytte over hardware til et annet kabinett. 5267601[/snapback] Skulle ikke forundre meg at han bare fikk de til å koble den til noe de hadde stående der for å teste... Gutta på AR Data pleier å være veldig hjelpsomme... Men tviler på at de hadde orket å sjekke at multimeteret hadde nok batteri osv før de gjorde en sånn type test. AR Data har jo heller ikke gått til Microplex å sagt at PSUet var ødelagt, det er kunden som har sagt at AR Data har sagt det... STOR forskjell! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Skulle ikke forundre meg at han bare fikk de til å koble den til noe de hadde stående der for å teste... Gutta på AR Data pleier å være veldig hjelpsomme... Men tviler på at de hadde orket å sjekke at multimeteret hadde nok batteri osv før de gjorde en sånn type test. AR Data har jo heller ikke gått til Microplex å sagt at PSUet var ødelagt, det er kunden som har sagt at AR Data har sagt det... STOR forskjell! 5267684[/snapback] Nå har da Microplex vært i kontakt med ARdata, som du ser om du leser litt lenger tilbake i tråden. Og ARdata forklarte nøyaktig hvordan de konkluderte med at PSU leverte for høy volt. Denne konklusjonen fra ARdata ble deretter brukt mot Microplex. ARdata har altså vist at de leverer svar til kundene sine som kundene ikke kan stole på. Dersom de er så unøyaktige i en sak hvor kunden mener PSU har skadet PCen, tør jeg ikke tenke på hvor unøyaktige de vil være om kunden bare kjapt vil ha testet noe. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Et spørsmål i forhold til trådstarters (og den opprinnelige kundens) troverdighet blir jo da hvor denne CD-rom-spilleren som hadde brent opp når ARdata testet kommer inn i bildet...? Høres ut som noen forsøker seg med røverhistorier her og det er vel en grunn til at trådstarter har holdt seg unna etter at det begynte å brenne litt under føttene.... Lenke til kommentar
GA Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg gjentar igjen, hvis noen forteller med hvilken AR Data som testet dette, så skal jeg få klarhet i akkurat hva som har skjedd fra deres side. Det jeg tror har skjedd er som Microplex forsiktig har antydet at en av teknikkerene der er venn/familie av "den uheldige" og har sikkert bare koblet opp for å teste og når multimeteret døde har han sikkert bare sagt at det virker som om det er for høy spenning... Den CD-Rom historien har jeg ingen tro på før jeg har fått snakke med de på AR data og fått deres side av saken. Jeg er hvertfall HELT sikker på at Microplex har rett i denne saken, og at AR Data ikke har kommet med en offisiell rapport på dette til microplex(da hadde de testet det skikkelig først, det garanterer jeg!). Synes også det er litt gøy med folk som uttaler seg om at andre ikke vet noe om disse tingene, for deretter å komme med uttalelser som er HELT på trynet feil... Jeg skal ikke på noen måte påstå at jeg vet ting rundt databransjen mye bedre enn andre, eller at jeg kan alt om elektronikk. Men jeg er utdannet på nettopp elektronikk med forskjellige spesialiseringer på PC, og har også en jobb som gjør at jeg er i kontakt med de store netshoppene, butikkjedene og serviceverkstedene daglig... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jaja, det blir vel jul i år også!? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Tresprit: Du vet tydligvis ikke mye om AR Data du heller 3mill i året? Hehe, vil tro gutta der hadde ledd godt av det tallet for å si det sånn! At en person hos AR Data gjør en feil er en ting, de er ikke useriøse fordet. Derimot burde den personen som har gjort feilen få beksjed om å sjekke nøyere neste gang! 5264331[/snapback] Vel, det var det tallet jeg mener å erindre at vi fikk presentert da vi var på besøk der i fjor. 3 millioner er forøvrig ikke særlig stor omsetning i en slik bransje, og ARdata driver da også med en del webhosting tjenester og backbone løsninger for relativt store kunder, så jeg anser faktisk ikke det tallet som usannsynlig. Det du derimot må huske på er at vi snakker om omsetting, ikke inntjening. Men for all del, det kan være at jeg ikke husker rett tall, eller er i nærheten en gang, men jeg synes ikke det er usannsynlig med en omsetning på 3 millioner. Vil forøvrig gå så langt som å si at den minst seriøse biten av ARdata er serviceavdelingen deres. Enhver som har hilst på de som jobber der vet at de ikke er de flinkeste med elektroteknikk akkurat. Bare eksempelet fra denne tråden viser jo det, å ikke greie å teste om multimeteret fungerer (gitt da at opplysningene fra Faale er korrekte) Lenke til kommentar
GA Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Tresprit: Du vet tydligvis ikke mye om AR Data du heller 3mill i året? Hehe, vil tro gutta der hadde ledd godt av det tallet for å si det sånn! At en person hos AR Data gjør en feil er en ting, de er ikke useriøse fordet. Derimot burde den personen som har gjort feilen få beksjed om å sjekke nøyere neste gang! 5264331[/snapback] Vel, det var det tallet jeg mener å erindre at vi fikk presentert da vi var på besøk der i fjor. 3 millioner er forøvrig ikke særlig stor omsetning i en slik bransje, og ARdata driver da også med en del webhosting tjenester og backbone løsninger for relativt store kunder, så jeg anser faktisk ikke det tallet som usannsynlig. Det du derimot må huske på er at vi snakker om omsetting, ikke inntjening. Men for all del, det kan være at jeg ikke husker rett tall, eller er i nærheten en gang, men jeg synes ikke det er usannsynlig med en omsetning på 3 millioner. Vil forøvrig gå så langt som å si at den minst seriøse biten av ARdata er serviceavdelingen deres. Enhver som har hilst på de som jobber der vet at de ikke er de flinkeste med elektroteknikk akkurat. Bare eksempelet fra denne tråden viser jo det, å ikke greie å teste om multimeteret fungerer (gitt da at opplysningene fra Faale er korrekte) 5268511[/snapback] Hehe. Du misforstår nok litt... De har en omsetning på LAAANGT over 3mill. Jeg lurer fortsatt på hvilket verksted det er du har besøkt(husk at de holder til mange steder i Norge...), for deler ikke ditt inntrykk av gutta på verkstedene deres. De skal ikke kunne så mye om elektroTEKNIKK heller forresten, da det er elektronikk de driver med... Edit: Unødig mye Quoting... Edit 2: Jeg tror nok det Mr. Faale sier er korrekt, men som jeg sier er jeg RIMELIG sikker på at dette er et oppdrag en av teknikkerne/selgerne der bare har gjort for en kamerat/slektning og så har han brukt det faktum at AR Data har testet mot Microplex for alt det er verdt og en del mer... Hadde AR Data som firma gjort dette, så hadde for det første alt blitt testet skikkelig, de hadde skrevet en rapport på det og ikke minst tatt seg betalt for det! Når man fikser en sånn ting gratis for noen så skjønner jeg at de ikke gidder å sjekke batteriet i Multimeteret. Og når Microplex ringte vil jeg(fortsatt antagelser til trådstarter forteller meg hvilken AR Data som han har levert det til, da skal jeg finne ut sikkert på 2min!) tro at de bare sa hva som hadde skjedd, uten å gidde å sjekke nøyere, det hadde ikke jeg giddi i en sånn sak der de ikke har noe å hente på hverken det ene eller andre uansett! Det er også veldig rart at trådstarter bare har forsvunnet fra tråden... Endret 8. desember 2005 av GA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg