Gå til innhold

Dårlig service fra Microplex.no! Svidd data!

Anbefalte innlegg

Jepp, skriv til Microplex. Referer til aktuelle paragrafer i fkjl om følgeskader, be om ny vurdering av deres standpunkt og få en attest på at strømforsyningen er testet av uavhengig tredjepart som kan bekrefte at skadene kommer av defekter i produkt fra MP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, skriv til Microplex. Referer til aktuelle paragrafer i fkjl om følgeskader, be om ny vurdering av deres standpunkt og få en attest på at strømforsyningen er testet av uavhengig tredjepart som kan bekrefte at skadene kommer av defekter i produkt fra MP.

5251372[/snapback]

Kan foreslå dette for ham. Men vil utdype ettertrykkelig at har HAR ved flere anledninger kontaktet micorplex.

Lenke til kommentar

Haehaehahahaheaheahehaee.

Bra at micorplex.no leser hva som blir skrevet: "Vil også utdype at dette er postet slik jeg selv har oppfattet det, og ikke på oppfordring av kameraten min."

De har nettop kontaktet ham osv., sa at ikke kameratene hans skal kjøre vendetta mot de.

Jaja, maskina hans funka nå. Måtte bytte HK og HDD. Skal microplex fortsatt la være å betale?

Lenke til kommentar

Kjempe bra at de sier noe sånt til kameraten din. De burde vel heller ha handlet uten at det hadde blitt dratt inn i forumet.

Nei de skal betale, ta vare på kvitteringene for delene og krev det dekket, det er helt naturlig at man gjør.

Lenke til kommentar
Der ble det konstatert at strømforsyningen leverte altfor høy volt.

Vi har testet strømforsyningen under hhv. ingen, lav, middels og høy belastning i vår testbenk samt "live" i PC og klarer ikke finne feil på produktet. Dette er kunden informert om og vi er i dialog med dem for å komme frem til en løsning på hva som kan ha skjedd.

Oppgitt over et slikt svar kontaktet han forbrukerombudet som gledelig tok saken, siden de tidligere hadde mottat flere klager på microplex.no.

Overraskende - jeg vet kun om 1 klagesak vi har hatt hos Forbrukerrådet (som det faktisk diskuteres om i en annen tråd på dette forumet :) ) og i tillegg sier kunden selv at de ikke har vært i kontakt med hverken Forbrukerombud eller Forbrukerråd.

Jeg håper at en representativ fra microplex.no kommer med innspill, som forhåpentligvis avkrefter at servicen deres er såpass dårlig. Vil også utdype at dette er postet slik jeg selv har oppfattet det, og ikke på oppfordring av kameraten min. Skulle det da komme innspill med informasjon jeg må stille meg uvitende til, skal jeg ta kontakt med ham, slik at han får forklart det til meg.

Som vi har skrevet tidligere forsøker vi i den grad det er mulig å unngå å delta i diskusjoner som dette da vi mener det i første rekke er en diskusjonsarena for kundene/forbrukerne. Spesiellt gjelder dette når det ikke engang er kunden selv som starter tråden, som i dette tilfellet. Men - om vi leser en tråd hvor det blir lagt ut faktafeil synes jeg det er greit at vi kommenterer dette bare for å rydde opp i eventuelle misforståelser som tydeligvis må ha oppstått.

Du er i din fulle rett til å mene at servicen vår er dårlig og vi skal selvsagt rydde opp etter oss om det er våre produkter som har feilet, men jeg tror det ryddigste her blir om vi forholder oss til selve kunden som sitter inne med informasjon om hva som faktisk har skjedd.

Ha en fortsatt god dag :)

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar
De har nettop kontaktet ham osv., sa at ikke kameratene hans skal kjøre vendetta mot de.

*sukk*

Jeg skal la dette bli min siste post i denne tråden og ønsker ikke å sverte deg til på noen som helst måte, men ber deg pent om du ikke kan forholde deg til hva som faktisk blir sagt?

--

mvh

(en lettere oppgitt)

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Synes det er utrolig bra at flere og flere nettbutikker velger å delta på forum som dette!

Diskusjon.no er vel norges nest største for øyeblikket(?), så det er betydelig mange brukere som får med seg slike saker.

Har selv sett flere lignende tråder med andre bedrifter :)

Skal ikke ta noen side i denne saken, da jeg ikke kan se med 100% sikkerhet hvem som har ansvaret her. (Bl.a. siden Microplex ikke kan finne noen feil på PSU.)

Håper bare begge parter kan komme til en enighet.

/Espen

Lenke til kommentar

Nå skrev jeg faktisk dette:

Vil også utdype at dette er postet slik jeg selv har oppfattet det, og ikke på oppfordring av kameraten min. Skulle det da komme innspill med informasjon jeg må stille meg uvitende til, skal jeg ta kontakt med ham, slik at han får forklart det til meg.

Og jeg akter å opprettholde det. Skal snakke med ham nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg blir både overrasket og litt skuffet over at enkelte som jeg anser som relativt oppegående tilsynelatende tar trådstarters "edder og galle" samt udokumenterte påstander for "god fisk".

Det er fullt mulig å gjøre en liten tabbe .. hint: kortslutning.. ved å "bare bytte PSU".

Dersom MP sier at de har testet PSU (etter retur) og ikke funnet noen feil, men "AR-data" har målt PSU til å levere 18V.. så er det enten:

MP lyver..

AR-data har målt med "prøvelampe".

"Go figure"...

Lenke til kommentar

Tok en prat med ham, og han sa følgende:

Da ARdata testet strømforsyningen, brente den opp en av teste CD-ROM leserne deres. De testet den og leste av 17V!

Det var faren som hadde snakket med forbrukerombudet, og de hadde fortalt ham at de hadde fått inn flere klager.

Microplex hadde ringt hjem til ham, og moren hadde svart. Om de sa "vendetta" eller ikke, er vel irrelevant da det var noe i den duren det ble oppfattet.

Så...

Vil bare si at dette er en opplysende tråd som er til for diskusjon, er ikke "ute" etter microplex eller noe sånt, men vil simpelthen oppklare saken da overtråkking av forbrukerrettigheter er noe jeg ser stygt på.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt og returnere hovedkort eller hva det nå er som er defekt mot der det utstyret faktisk er kjøpt i stedet for å holde en lang og unødvendig sak mot Microplex?

Forhandler vil jo etter all sansynlig få erstattet dette hos sin leverandør/produsent igjen og vil, om de er som meg, bry seg lite eller ingenting om hvordan varen er blitt defekt.

- Judaz -

Lenke til kommentar

Høres egentlig ut at kameraten har en så god sak at denne linken er unødvendig foruten å bare sverte Microplexs rykte.

Hvis det er det du ønsker å oppnå, så gratulere, nå har du klart det!

Nå vil det koste selskapet mye penger og tid for å bygge opp tilliten igjen.

Lenke til kommentar

synes dette sporer litt av men det behøver ikke være PSU en som har skylden... :dontgetit:

Hvis kameraten din skulle ha ut den gamle PSU en sin så måtte han kanskje ha ut hele hovedkortet hvis han har trangt kabinett eller noe lignenede og hvis han da tok ut

RAM en og ikke satte den inn skikkelig igjenn så går hele hovedkortet, CPU, RAM føyken men ikke harddisk-er cdrom-er. :ermm:

etter det jeg har forstått (har jeg forstått rett) så ble bare hovedkort, CPU og RAM "svidd" :hmm:

jeg kommer ikke til å slutte å handle på microplex uansett :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt og returnere hovedkort eller hva det nå er som er defekt mot der det utstyret faktisk er kjøpt i stedet for å holde en lang og unødvendig sak mot Microplex?

Forhandler vil jo etter all sansynlig få erstattet dette hos sin leverandør/produsent igjen og vil, om de er som meg, bry seg lite eller ingenting om hvordan varen er blitt defekt.

- Judaz -

5256242[/snapback]

Det går jo ikke hvis det er en mangel i strømforsyningen som har forårsaqket feilen, dette fordi det går da inn under feil fra brukers side.

Lenke til kommentar
er psuen fortsatt i livet? ( apostroff eller ke det kallast brukes ikkje i det norske språk so å skrive PSU'en er feil, det skal vere PSUen  ;) ) 18V høyres jo gøy ut det..

5247872[/snapback]

Hvordan skriver du genitivformen av noe? Ghosts, eller ghost's?

Det er bindestrek i ord som ikke brukes på norsk, men mange er glade i bruke det. Folk er redde for lange ord...Men ja...Jeg regner med at du skjønner poenget mitt.

---------

Hvis du skal rette på noen så får du jammen ha rett!

http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=682#apostrof

Lenke til kommentar
Hvordan skriver du genitivformen av noe? Ghosts, eller ghost's?

Det er bindestrek i ord som ikke brukes på norsk, men mange er glade i bruke det. Folk er redde for lange ord...Men ja...Jeg regner med at du skjønner poenget mitt.

ikke gå sånn offtopic

kan noen komme med innspill til innlegget mitt?

synes dette sporer litt av men det behøver ikke være PSU en som har skylden... dontgetit.gif

Hvis kameraten din skulle ha ut den gamle PSU en sin så måtte han kanskje ha ut hele hovedkortet hvis han har trangt kabinett eller noe lignenede og hvis han da tok ut

RAM en og ikke satte den inn skikkelig igjenn så går hele hovedkortet, CPU, RAM føyken men ikke harddisk-er cdrom-er. ermm.gif

etter det jeg har forstått (har jeg forstått rett) så ble bare hovedkort, CPU og RAM "svidd" hmm.gif

jeg kommer ikke til å slutte å handle på microplex uansett thumbup.gif

Lenke til kommentar
Jeg vil heller si trådstarter er alt for påstålig i denne saken. Kan du ikke koble PSU til en CD-rom å filme det hele for oss da. Så kan vi og få se?

Argument mot argument får ikke meg til å velge side.

5258522[/snapback]

Joa, kan såklart gjøre det. Spørs om jeg har en CD-ROM til disposisjon.

synes dette sporer litt av men det behøver ikke være PSU en som har skylden... :dontgetit:

RAM en og ikke satte den inn skikkelig igjenn så går hele hovedkortet, CPU, RAM føyken men ikke harddisk-er cdrom-er. :ermm:

etter det jeg har forstått (har jeg forstått rett) så ble bare hovedkort, CPU og RAM "svidd" :hmm:

jeg kommer ikke til å slutte å handle på microplex uansett :thumbup:

5258876[/snapback]

Nei, tror du har lest feil. Kun HK og HDD ble svidd. Dessuten går det ikke an å sette inn minnet feil. Om det ikke er skikkelig inni, har ikke dette noe effekt utover resten av systemet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...