Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Arrangere et mini LAN

Anbefalte innlegg

Hei eg skal arrangere et mini lan.

Der skal ikke være mange ca. 6-8 stk. utenom meg og en venn som skal fikse dette. Høres kansje litt lite ut? Men vi gjør det bare for gøy.

Så hva trenger vi?

Eg har da fått server ansvarret og da må eg jo ta me min egen pc + en server pc som eg har.

Server pcen min er noe sånt:

Intel P3 800mhz

80gb hdd.

64mb skjermkort.

Serveren skal kun kjøre cs server ikke noe annet.

Men hva er det vi egentligt trenger utenom dette?

TP kabler,rutere,strømkabler. Også bord og stoler.

Men trenger vi noe mer? Mat fikser dem selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 router( med innebygd 4 porters switch ) og 2 stk 8 portsswitcher.

switchene kobles i router med vanlig TP kabel. ( dette gjør at du får 7 porter ledig på hver switch. ), så kobler alle seg der.

Servern kobler du inn i routern slik at de som spiller får kortest vei til den. MInst "hopp". Så er det bare å kjøre i gang.

Sørg for at routern har aktivert DHCP. Da er det bare å fyre i vei..

Hvis du har 2 rom f. eks. sett 7 personer på hvert deres rom. da har dere forresten også mulighet til å spille 2 lag i cs som ikke kan se hverandre. switchene plasseres i hvert sitt rom. Trenger du flere porter koble til en switch til i router.

Trenger du mer info? Du trenger jo strømkabler, nettverkskabler ( vanlige, ikke kryssa! ), pizza, potetgull og brus.

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

6-15 er ikke noe minilan...

2-3 stk. på lan er minilan.

Alt det viktigste er nevnt såvidt jeg kan se. Men det jo en slager med porrfilm på tv'n i bakgrunnen så de som vil ha litt pause kan ha noe å hvile øynene på.

Det er greit å bestemme at det ikke skal være nedlasting fra internett slik at det er muligheter å surfe. Det er alltid en jævel som finner ut at han skal laste ned og sluker hele båndbredden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...