Gå til innhold

GeForce 6600 med 512 MB

Anbefalte innlegg

Er det noe som tilsvarer at dette kortet vil yte bedre enn mitt Leadtek/Winfast 6600GT 128MB selv i høy oppløsning?

Mitt kort kjører stock 500/900(DDR3) og dette kjørte 350/533 også med lavere tilgangstider på minnet. Selv med sine 512MB så kan det vel ikke yte bedre, jeg vil tro at hastighet veier opp for 128MB?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med tanke på vitsen med 512MiB så ser jeg på det som en konsekvens av at prisen på DDR2-minne dalt veldig mye i det siste. Så lenge det ikke øker prisen på kortene så hvorfor ikke?

Fordi det ekstra minnet er bortkastet. Det hadde vært mye bedre om de i stedet gikk inn for å lage billigere kort.

Vel, jeg liker ikke det med at folk skal lures til å kjøpe møkkakort i f.eks ferdigbygde PC'er under det inntrykket av at det er knallbra, men når skal egentlig ola nordmann lære av sine feil/feil oppfatninger? Er det ikke bedre at problemet med dårlig ytelse kombinert med mye minne skal komme på banen slik at PCkjøpere flest lærer det?

Hvorfor skulle det skje nå? Kort med mye minne og liten ytelse har vært populære veldig lenge, minst siden Rage 128 sine dager.

Lenke til kommentar
Er det noe som tilsvarer at dette kortet vil yte bedre enn mitt Leadtek/Winfast 6600GT 128MB selv i høy oppløsning?

Mitt kort kjører stock 500/900(DDR3) og dette kjørte 350/533 også med lavere tilgangstider på minnet. Selv med sine 512MB så kan det vel ikke yte bedre, jeg vil tro at hastighet veier opp for 128MB?

5239951[/snapback]

Det mer enn veier opp. I de eneste tilfeller hvor 6600 GT muligens yter dårligere blir fps så lav at det ikke er spillbart likevel.

Lenke til kommentar

Hehe javel? Var det så provoserende at jeg spurte om et slikt kort ville yte bedre enn de resultatene jeg har fått?

Hensikten var om så mye minne på et middels eller dårlig kort vil yte bedre enn et annen dårlig kort med bedre hastighet og mindre minne. Akkurat som når man samneligner benchmarks mellom kort.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...