ponnihest Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei! Jeg skal skrive en liten reportasje om ungdom og sparing. Skal da intervjue en gutt og en jente, ca. 20 år om deres forhold til sparing. Motivet vet jeg; gutten (som ikke sparer) skal ha sparegris + kjøkkenkniv og prøve å få penger ut av grisen. Jenta (som sparer) skal holde rundt grisen og være glad i den. Problemet er BAKGRUNN!! Hvor kan jeg ta bildet? Gutten bruker så vidt jeg vet en del penger på bil, men jenta kjenner jeg ikke så godt... Han er lærling, hun student. Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
cobolt18 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Eg er sjølv frilans-journalist, og må ofte ta bilete til eigne saker, så eg kjenner til problemet. Er ingen ekspert, men er det ikkje noko som heiter å ha færrast mogeleg forstyrrande element med? Eg ser for meg, kanskje eit heilt enkel kjøken. Sparegris-temaet indikerer gamle dagar, tenkjer eg vidare, kva med å dressa dei opp i 50-tals klede? Kan eg spørra kor mykje du får per bilde? Det bør jo vera verdt å leggja litt arbeid ned i. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Hei, og takk for svar:) Jeg får prøve meg frem med kjøkken o.l., skal ta bilder i morgen. Jeg skriver for en ungdomsside (og er selv ungdom:)) og får betalt for bilde og tekst. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Eg er sjølv frilans-journalist, og må ofte ta bilete til eigne saker, så eg kjenner til problemet. Er ingen ekspert, men er det ikkje noko som heiter å ha færrast mogeleg forstyrrande element med? Eg ser for meg, kanskje eit heilt enkel kjøken. Sparegris-temaet indikerer gamle dagar, tenkjer eg vidare, kva med å dressa dei opp i 50-tals klede? Kan eg spørra kor mykje du får per bilde? Det bør jo vera verdt å leggja litt arbeid ned i. 5239978[/snapback] Ja! Helt enig med deg. Ser for meg ett kjøkken.. ett hvitt kjøkken. Kameraet er skråstillt og bakgrunnen er uklar. Jenta mener jeg skal sitte i senga på rommet sitt og holde rundt sparegrisen. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Noen begrunnelse, HiTeCk? Bare lurer, kjempeglad for ideene Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Noen begrunnelse, HiTeCk? Bare lurer, kjempeglad for ideene 5240657[/snapback] Er vel enkelt og greit det jeg ser for meg. Det første som falt meg inn på gutten var kjøkkenet. Jeg ser en gutt som står med med kjøkkenbordet.. ligger litt penger på bordet og gutten står å jobber med å få ut mer. i bakgrunnen ser du ett hvitt kjøkken. Bakgrunner er ganske utydlig så du fokuserer mest mulig på gutten. Jenta er jeg litt mer usikker på, men om hun sitter på senga og holder rundt en sparegris der pengene "tyter" utav hullet. hun ser avslappet og glad ut eller kansje bare enkelt og greit fornøyd med seg selv. Sengen ser jeg for meg står i ett hjørne og jenta sitter inntil veggen. på dette bildet ville jeg hatt litt fokus på vegene også. Ideene er tatt utav luften så begrunnelsen er ikke noe særlig god men om du prøver ideene så vil jeg veldig gjerne se resultatene av det Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Klart det, takk, takk Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg ville ha vurdert å droppe sparegristemaet på fotoet av ikke-spareren hvis han har brukt pengene på noe som gjør seg på bilder. Et godt gjennomført mann-med-bilen-sin-portrett mener jeg er mye bedre enn sterkt arrangert bilde. Noe slikt for eksempel? Et mer tradisjonell løsning er å ha vedkommende sittende på panseret eller lendende på bilen på annet vis, og bruke lys og perspektiv for å få dramatikken i det hele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå