Ostekake Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei. Jeg har prøvd å lete rundt etter emner rundt dette, men jeg har ikke funnet det jeg lette etter helt. Sånn jeg har skjønt det blir premium-versjonen av X360'n levert med HD-kabler og kompositt. Ikke scart kabler, var det så? Hva gjør man får for å få så godt mulig bilde som overhodet mulig om man ikke har HDTV, hvor TV'en støtter scart og "A-V input" Hvit og gul inngang. Det hadde også vært fint om dere kom med bildeforskjell fra komplett/netshop av hva jeg trenger. Da jeg overhodet ikke kan kabler på noen måte. Takk på forhånd. Mvh. Ostekake. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Kompositt er jo vanlige 3 rca kabler som man kobler til en scart utgang. Dette er ikke rgb kvalitet (kun vanlig kompositt som er det dårligste) Hvis du har bra nok tv, som støtter rgb, så bør du absolutt kjøpe Advanced AV (se her: http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?SCREEN=item&item=38829 ) Denne er veldig billig forhold til andre sider. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Her: http://www.play.com/play247.asp?pa=rcs&pag...60&title=741482 140,- ink frakt og med flere muligheter. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Gå lenger ned på denne siden, her står det masse bra info om alt mellom himmel og jord til 360: http://forum.dvdf-xbox.co.uk/viewtopic.php?t=424 How much better is Progressive Scan/Hi-Definition? Utdrag: What are the different connections available? These are the connections available to connect the 360 to a TV or monitor. Composite S-video (Y/C) RGB Scart Component (YUV) VGA What's the difference between them? First of all, quality of image depends on your TV and it's possible for some TVs to display lower quality signals better than others. It is also possible that the 360 itself may display different signals better than others. However, all things being equal the connections are detailed in order of quality as follows. Composite is the basic yellow phono lead that connects to the front of TVs or to a Scart plug to connect round the back. It will have red and yellow audio leads too. This is the standard connection with most consoles and gives an unremarkable picture with significant colour bleed. S-Video (also known as Y/C) uses a nine pin black plug for the video and is a much sharper signal than composite. It can be connected into an S-Video connection (again usually at the front of TVs) or in a Scart plug to connect to the rear (provided the Scart input supports S-Video). The official S-video cable may not see a release in Europe. RGB Scart is the best signal for most 'standard' TVs. Note that Scart is not a signal, it is just a connection that can be used to carry a number of signals. A proper RGB Scart lead will give a slightly better picture than s-video and a significantly better picture than composite. Note that a yellow, red and white plug in a scart block is not RGB Scart, it is only composite through a Scart connection. For the 360, the RGB Scart is the Advanced AV Cable with an RRP of £19.99. Component (also known as YUV or Yr, Pr, Pb) is a signal carried by three phono leads (with an additional two for audio). On paper through a standard connection it is ever so slightly worse than RGB, however the superior shielding of component cables over Scarts usually negates this, so for standard TVs component is the same quality as RGB Scart. However, the benefit of component over RGB Scart comes to life if you have a TV capable of progressive scan (known as 480p) or Hi-Definition TV (HDTV - 720p or 1080i) which show a large jump in quality. VGA is the same as the standard connection used for PC monitors and is found on many plasmas and LCD TVs. Like component, VGA can also carry a progressive or HDTV signal. On paper, VGA (which is another form of RGB) is very slightly better than component, but the difference is barely noticeable. ---- Well, if composite was given a quality rating of 1, in my opinion the other connections would rate as follows: Composite – 1 S-Video – 3 RGB Scart or Standard Component – 4 Component or VGA using Progressive Scan – 7 Component or VGA using Hi-Definition – 10 Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/...6305/21&slg=NOR Har denne tvn men vet ikke om den tar Component or VGA using Progressive Scan – 7 Noen som vet? Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/...6305/21&slg=NOR Har denne tvn men vet ikke om den tar Component or VGA using Progressive Scan – 7 Noen som vet? 5239416[/snapback] Såvidt jeg kan se har den ikke komponentinngang. Det beste du kan gjøre er nok å bruke en advanced scart, i likhet med meg. Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Ok, siden jeg bruker surround så burde jeg kanskje kjøpe den fra play.com da? Eller siden jeg har tvn koblet til surround (skrur av lyden på vanlig tv og bruker bare forsterker) kan jeg da koble alt til TV med scart så kommer lyd direkte til hjemmekinoen? Eller må jeg fortsatt koble lyden separat? Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Ok, siden jeg bruker surround så burde jeg kanskje kjøpe den fra play.com da?Eller siden jeg har tvn koblet til surround (skrur av lyden på vanlig tv og bruker bare forsterker) kan jeg da koble alt til TV med scart så kommer lyd direkte til hjemmekinoen? Eller må jeg fortsatt koble lyden separat? 5239460[/snapback] Hvis du kobler lyden gjennom tven vil du ikke få ekte surround. Du må ha egen optisk kabel til forsterkeren for å få det. Alle advanced scart kabler burde ha mulighet for det. Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Ok, får skaffe en optisk kabel til da. Har det på DVD spilleren min Så det jeg trenger en optisk kabel og advanced scart da? Vil helst ha en sånn sak så jeg slipper å mute tvn om det er mulig på advanced scart sakene. Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Ok, får skaffe en optisk kabel til da. Har det på DVD spilleren minSå det jeg trenger en optisk kabel og advanced scart da? Vil helst ha en sånn sak så jeg slipper å mute tvn om det er mulig på advanced scart sakene. 5239502[/snapback] Regner med det er de to tingene du trenger ja, uten at jeg har sett ditt utstyr konkret. Når det gjelder å mute lyden til tven tror jeg det kan bli vanskelig. Det måtte isåfall bli om xboxen eller tven støttet det. Kabelen kan neppe gjøre noe sånt, da må du i så fall ta vekk noen pinner eller noe. Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315069&cks=PRL Er dette samme som på play.com, de sender den kabelen til Norge osv.? Play.com er jo billigere og fri frakt (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå