Gå til innhold

Hvor mye tåler Plexiglass?


Anbefalte innlegg

jeg var innom Clas Olson i dag, der hadde ganske billig og enkelt Plexiglass. Jeg kom på et par nye tanker på mitt case!

 

Lurte på om det gikk an å bøye plexiglassen en del? tenkte jeg skulle forme det som en halv sirkel noelunde som vist på bildet (det rød-graverte)

gEnEsis_Cube_plexi.JPG

Går dette an? eller er det noe jeg bør legge på is...

 

Et annet spørsmål er leds+gravering i plexi. Jeg skulle hatt to farger i plexiglasset. et på selve glasset, og et på graveringen. Går dette? Evt en farge, på graverignen, hvordan gjør jeg det? (tykkelse på plexi ol)

Hvor får jeg tak i billig plexi på nett?

Endret av gEnEsis_AiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du former plexien bør du ha 2 former som har den buen du har lyst å ende opp med, plexien blir ikke så myk at den detter i fra hverandre, den er fortsatt litt stiv, men kan nå formes, husk bare og hold den formen til det er avkjølt. Hvor du setter LEDene har litt og si for hvordan lyse vil spre seg i plexien,

Lenke til kommentar

Til de som har brukt plexiglass:

 

hvordan er det å pusse selve flatene på plexien, hvor fint papir må jeg ha for å få det gjennomsiktig og fint igjen?

 

led-ene skal vise igjen det jeg skal gravere i glasset, kan jeg da sette det i bakkant av glasset eller må det stå nedenfra og opp?

 

Og til oppvarming av plexien, hva bruker jeg da? stekeovnen=?

Endret av gEnEsis_AiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...