Dimitrij Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Skal bestille noen filmer fra play.com for første gang, og lurte på noe angående fortolling av varer. Hvis jeg en dag bestiller filmer for over 200 kr tilsammen(filmene koster under 200 kr hver for seg), vil da filmene bli sendt hver for seg for å unngå toll eller vil de bli sendt i en pakke også må jeg betale ektra toll for dette? btw: var usikker, men hvis dette emnet trenger å flyttes på så må moderator fikse. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 hadde du søkt ville du garantert funnet svar, men play sender alltid dvd'er enkelthvis! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er rett som Krister sier. Og uansett om de ikke hadde sendt dem enkeltvis, hva skulle problemet vært? Det er jo bare å bestille dem hver for seg da, blir ikke noe billigere eller dyrere om man bestiller dem enkeltvis! Lenke til kommentar
Njål Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Dette besvares vel ett eller annet sted på forumet minst en gang pr døgn, men: Play sender hver enkelt tittel for seg selv, uansett hvor mye/lite du bestiller på en gang. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Ok, takk for svar og sorry for unødvendig posting hvis det er tilfelle. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Tror de har hevet den grensen på kr 200 til kr 1000 nå (eller var det 500?) Det var hvertfall en postmann jeg kjenner som nevnte noe sånt. Har kjøpt noen bokser i det siste som har kommet rett i kassen, så det ser ut til at det stemmer det Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 nei, tollgrensen er ikke hevet til 1000, men det kan skje i løpet av denne regjeringsperioden. Men, tollgrensen er på 1000 for gaver! Kanskje det var det postmannen refererte til? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Tror de har hevet den grensen på kr 200 til kr 1000 nå (eller var det 500?) Det var hvertfall en postmann jeg kjenner som nevnte noe sånt.Har kjøpt noen bokser i det siste som har kommet rett i kassen, så det ser ut til at det stemmer det 5248189[/snapback] Nei. grensa er ikke hevet. Partiene som nå sitter i regjering gikk inn for det mens de satt i opposisjon (og drev valgkamp), men det er ytterst lite sannsynlig at det skjer noe med grensa før neste statsbudsjett (slike ting må ut på høring, dvs si at berørte parter har mulighet til å uttale seg), så du kan regne med at grensa forblir NOK200 fram til årsskiftet 2006/2007. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Njål: Jeg har også hørt rykter om at den IKKE heves, jeg skal se om jeg finner kilde. edit: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=256592 Endret 4. desember 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Njål Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Som sagt, det er helt usannsynlig at grensa forandres annet enn i forbindelse med framlegging av nytt statsbudsjett (neste gang høsten 2006), med gjennomføring ved årsskiftet etter (2006/2007). Følger man vanlige politiske og byråkratiske spilleregler legges det fram et forslag (evt i forbindelse med forslag til nytt statsbudsjett), som så skal ut til høring der berørte parter kan komme med innvendinger og betraktninger. Så det tidligste man realistisk kan håpe på er en hevet grense januar 2007 (det som taler mest mot heving av grensen er vel at vi vil få en grense som er mye høyere enn vår nærmeste handlespartnere, nemlig EU-landene, der grensen stort sett er tilsvarende dagens norske +/- en tier eller to avheging av valuta). Det eneste artikkelen i ITavisen sier er jo også at grensa ikke vedtas hevet i høst (i forbindelse budsjett for 2006). Budsjettet for 2006 var basert på den forrige regjeringens framlagte budsjett med noe justeringer og flikking for å få en profil litt nærmere egen politikk, og mva-grensa var neppe pri 1 under det ganske hektiske arbeidet med å få budsjettet i orden innen fristen. (Helt OT: SteffyBoy, fikk du PM'en for en ukes tid siden ang Ningen no joken-serien?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå