Ondskapen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Jeg sitter med en Intel Celeron D 2,8GHz pc. Jeg har hørt utrolig mye dritt om Celeron CPU`ene, er de helt verdiløse? Jeg drar jo cs uten noen problemer (ikke at det er så mye å skryte av...). Den har jo helt grei GHz.... Er det jeg har hørt bare kødd eller er det sant at de er så utrolig dårlige? Endret 1. desember 2005 av thomas ll Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Celeron holder lenge til kontorprogrammer, men til spilling er ikke Celeron noe bra. Dessuten så er vel ikke CS det mest krevende spillet... (Jeg kjørte CS 1.5 på en gammel PII 333MHz uten problemer) Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 kjører alle mine spill fint i 1024x786 CS 1.6, HL2, FEAR som hakker bare, NFSU2, CSS. MEN merk at det er jo ikke på fulle detaljer! Lenke til kommentar
Momo Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg har selv en Celeron 2,7 Ghz, ikke D vel og merke, og den funker greit, men når jeg skal kjøre HDTV klipp så sliter den faktisk litt, for meg er det en grei test på en CPU, gå inn på microsoft og last ned noen 1080i filmklipp der og se, kan du se de så har du en PC som vil klare de fleste spill helt ok. Ikke supert, men helt ok. Jeg spiller både Americas Army og Fable på 1280*1024, ikke alt på max, men det funker. Jeg har et 6600 TD kort. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Celleron D er vel helt grei, er jo billig cpuen til intel... Testet en litt tidligere. Det jeg konkluderte med var at en celleron D overklokket til 4ghz hadde ca samme ytelse som en vanlig Pentium 4 3.2ghz. Har en tabell med resultater, kan poste den om det er noen som føler for dette!? Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Celleron D er vel helt grei, er jo billig cpuen til intel... Testet en litt tidligere. Det jeg konkluderte med var at en celleron D overklokket til 4ghz hadde ca samme ytelse som en vanlig Pentium 4 3.2ghz. Har en tabell med resultater, kan poste den om det er noen som føler for dette!? 5240011[/snapback] Tabell, ja takk Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Jeg sier også ja takk til en tabell.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 ..og her kommer tabellen, du kan sammenlikne mot de fleste CPUèr her: http://216.92.52.205/index.html?modelx=33&...el2=29&chart=29 Bare velg CPU og applikasjoner... Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Da kan jeg bare takke jeg.... Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 de listene fra toms hardware er kjekke... Her er mine resultater... begge prosessorene er kjørt på akkutat samme hovedkort minne instillinger mm... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Jeg syns i alle fall det blir alt for enkelt, og feil å si at CeleronD er "bare dritt". Man setter jo gjerne ikke opp en maskin med 2x7800 sli, sammen med en Celeron 2,53 da. Men til annen bruk enn spilling må jeg si jeg er veldig fornøyd med mitt lille bekjentskap med Celeron. Kjøpte nylig en LGA775 2,66 EM64T CeleronD sammen med et demo hk (P5GD1), og når den da gladelig klokker opp i 4Ghz med boxed kjøler må jeg si jeg er imponert over ytelsen for 1000Kr hk+cpu 64bits. Selv om denne maskinen sant nok skal brukes til ting man "kunne" gjort med en 1Ghz P3, er det sannelig enorm forskjell i farten på Windows/office/Photoshop osv. Etter hva jeg kan se i de tester jeg har sett er den jo heller ikke nevneverdig dårligere enn de gamle P4, og ved feks 3,8Ghz (som jeg kjører den på) er den langt bedre såvidt jeg kan forstå... Mitt intrykk etter å ha brukt denne litt, er i alle fall veldig mye mer positivt enn det intrykket jeg hadde etter å ha prøvd Celeron noen år tilbake, samt hva jeg har lest her på forumet, hvor de jo slaktes totalt. Endret 3. desember 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå