Gå til innhold

Får streker i bildet når jeg lagrer på maskina..

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har reigert en del filmer med Vegas 6.0 men hver eneste gang jeg skal konvertere disse filene til Divx så får jeg "streker i bildet" sånn at hver gang jeg beveger kameraet så er det fult av streker ved konturen til ting (litt vanskelig å forklare) Noen som har peiling på hva jeg må gjøre for å bli kvitt dette?

Har i ettertid funnet ut at de filene som blir lagt på maskina når jeg velger "capture video" med Vegas også har disse streken i seg.

Takker for hjelp

edit:

Jeg bruker Canon MV750i

Jeg bruker selvfølgelig Firewire, se at det er en del tilsnakk om dette her på forumet :p

Jeg "capturer" med PAL..

På den forrige maskinen jeg hadde oppstod samme problem, men da jeg spilte video over på DV-tape igjen ble bildet helt fint.

Håper at noen kan si meg hva som må gjøres, har så lyst til å rendre en film jeg har redigert her, (ikke så mye med diskplass at det gjør noe.. :( )

Endret av jococsity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk CWALKEN, for jeg fikk det ikke til alikevell..

Fikk vekk strekene ved uncompressed alternativet, men funker ikke ved rendering med Vegas, mener å ha lest at dette ikke funker med Vegas, kan hende at jeg først må rendre det til uncompressed og dermed til DivX med ett annet program (?)

Lenke til kommentar

Så på linken, men dette virket svært tungvint, finnes det ikke noen lettere metoder? Vil det funke bedre dersom jeg bruker et annet videoredigeringsprogram? Og har alle andre som bruker Sony Vegas samme problem som meg eller er det kameraet sin skyld?

edit: ville bare si ifra at jeg fant deinterlace innstillinger, to "steder" i Vegas og i codecen. :) igjen, takk skal du ha CWalken, kommer til å bruke litt tid på å finne ut av det her nå tenker jeg..

Endret av jococsity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...