-kga- Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Når jeg har blitt utdanna btchelor inginør datateknikk. Hva er da kravene for å gå master(sivilinginør)? Går di etter karakterer fra videregående eller fra batchelor studiet? Hvis det siste, hva er snitt karakteren som kreves da? Holder C eller må det mer? Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Når jeg har blitt utdanna btchelor inginør datateknikk. Hva er da kravene for å gå master(sivilinginør)? Går di etter karakterer fra videregående eller fra batchelor studiet? Hvis det siste, hva er snitt karakteren som kreves da? Holder C eller må det mer? 5237723[/snapback] Når du søker til Masterutdanning, så ser de eventuelt på karakterene fra Bachelor. Kravet for å starte på Master er i utgangspunktet at du har en Bachelor-grad, men hvis det er flere søkere på det studiet du vil inn på enn antall plasser, så kommer det selvfølgelig an på karakterene (fra Bachelor, som sagt). Jeg hadde et snitt som var litt dårligere enn C, og jeg studerer for tiden på et Masterstudium, men det kommer selvfølgelig an på ant søkere. Det kan også variere fra år til år... Lykke til! Endret 1. desember 2005 av VikingF Lenke til kommentar
Gazette Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg hadde et snitt som var litt dårligere enn C, og jeg studerer for tiden på et Masterstudium, men det kommer selvfølgelig an på ant søkere. Det kan også variere fra år til år... Lykke til! 5237801[/snapback] Tdelig at karakterkravet har senket seg litt. Når jeg søkte for noen år siden var karakterkravet på 1.9. Men så var det utrolig mange søkere også da. Men sjekk opp med det lærestedet vil vil studere master. Kan hende de har en avtale med den skolen du har gått på (hvis du har gått på Høyskole vel og merke). Vet at Høgskolen i Oslo hadde en avtale med Ifi på Blindern for et par år siden, med en egen kvote med studenter som kom derfra. Vet ikke om den gjelder lenger. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Det er vel forskjell fra skole til skole, men på NTNU er kravet at man har et snitt på 2.5 (A=5 B=4 C=3 D=2 E=1 F=0). Alle matematikk- og statistikkfag vektlegges dobbelt når snittet regnes ut. Her er et excel-dokumnet til å beregne snitt med: Karakterer.xls Ikke bry deg om fagnavnene, bare husk å fylle inn matte og statistikkfag mellom matemtaikk 1 og statistikk, ettersom de vektes annerledes. Gj.snitt=rent gjennomsnitt Poeng="NTNU-snitt" Endret 8. desember 2005 av JeffK Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) tlallala Endret 11. januar 2008 av Lord-KGA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå